Fix you

Kroppen är helt slut.
Sov 4 timmar i natt och har varit som en levande död.
Ändå kan jag inte sova när jag försöker, skapligt irriterande.
Vet inte riktigt hur många dagar det har hållt på.
Känns alltid som värst när man måste upp tidigt och jobba iaf.
Vilket i och för sig är förståeligt.

Det har börjat bli lite smått jobbigt här hemma.
Pappa har börjat fråga konstant hur det är med mig (jag uppskattar att han bryr sig, men ändå).
Så antagligen ser jag väl rätt förstörd ut eller så.
Lite sömn och ett påklistrat leende gör nog saken bättre!

Jag vill ha helg så att jag äntligen kan få försöka sova ut!
Fast just det... ska ju antagligen försöka planka P&L på fredag med Sebastian.
Så vi får väl se hur det går med det hela.

Blir till att sola i veckan med Therese också. Det ser vi fram emot :)


Bjuder på en Englandbild tagen av Lisa. Me and my favourite Starbuck's frappe!

Shit happens when you party

Kom på att jag kanske kan nämna något kul också?
Har planerat (och bokat halva) en trip till London med Sabina i september!
Så, tar semester innan resan kan man väl säga ;)
Men va tusan, tar man sig fram och tillbaka dit för 500kr så ska man inte tacka nej.
Saknar den staden, som fan.
Det kommer bli toppen :)

Living on the edge

Jag är en person som inte allt för ofta gör något dumt.
Om det är något dumt så är det oftast rätt roligt.
Men nu på senaste tiden har det hänt att jag har sagt en del dumma grejer.
Grejer jag kanske inte borde ha sagt över huvudtaget.
Men gjort är gjort och man kan bara hoppas på att det löser sig.

Saken är den att det svider så jävligt, att säga något som betyder så mycket, när man egentligen inte vet om man kommer få något tillbaka.
För mig var det stort, otroligt stort, att ens kunna göra det.
För jag var naiv och trodde inte jag skulle kunna känna så. Inte sedan förra gången.
Du fick får mig att känna mig hel.
Även om jag just nu mest känner mig trasig.

Många utav er förstår nog inte varför jag blir så ledsen/deprimerad för det här.
Och jag vet inte om jag kan förklara det så ni skulle förstå heller.
Men ni får lita på att det hela känns allvarligare för mig och att det är därför jag tar det så hårt.

Tillbaks på ruta ett

Idag är jag bara förbannat sur och less på allting.
Jobbet gick förvisso bra. Men har haft så mycket tankar i huvudet att allt bara har känts skit iaf...

Idag är det exakt 4 månader och två dagar kvar tills Jag och Maja ska åka.
Jag låg och tänkte på det igårkväll. 4 fucking fjuttiga månader kvar i Sverige!
Två månader är redan fullbokade med jobb. Men sen då?
Jag vet exakt vad jag vill göra. Vilka jag vill träffa osv.
Men kommer det bli av? Kommer något bli som jag har tänkt?
Massa tvivel har börjat dyka upp på sista tiden (inte för resan, men för massa annat)..
Och jag vette fan om jag pallar mer. Går som sagt runt och mår skit mest hela tiden.
Ont i huvudet av att jag känner mig stressad och är trött. Ont i magen för att jag känner mig spänd och nervös och besviken. Ligger mest och vrider mig på nätterna och bara tänker, kan alltså inte sova ordentligt över huvudtaget.

Saken är den att detta hade kunnat gå så lätt att lösa. Det enda jag skulle behöva är att prata ut ordentligt med en viss person. Men den personen är "trött på allt och orkar bara inte".  Då kan ni ju tänka er hur det hela är för mig? När det är just den och det som jag behöver...
Det är SKIT. Milt uttryckt.

Nu tänker jag sova. Eller försöka iaf. Det skulle då verkligen behövas, om jag sånär ska kunna bli människa igen.

Och mina kära vänner. Tack för att ni finns där <3


Do it like a Dude


Såhär såg jag ut igår btw!

Hade sjukt kul med brudarna på Kvarnberget. Redigt massa att dricka, massa bus, spel och galna upptåg slutade på krogen med massa dansande, shotande och trevligt umgänge.
Haft en awesome midsommar! Det tackar vi för. Nästa år får det firas på en strand i Hawaii med en drink i handen. Låter inte helt fel det heller faktiskt.

Från Dalarna


Tänkte bara berätta att såhär ser jag ut idag.
Världens största hår med volym x100.
Gårdagens smink har jag också. Fresh brud hej!
Kan nämna att jag fortfarande går i pyjamas också. Haha.
Ska väl göra ngt åt saken. Men inte än.
Jag orkar inte.


A midsummernights love

Igårkväll hade jag det otroligt trevligt!
Lars och Vicky var snälla nog att komma och hämta upp mig vid 5 snåret.
Så, spenderade alltså kvällen med Familjen Morberg i Riset!
Och Eric, Lunkan, Sanna, Linn, Magnus, Mattias och Adam förstås.
Det bjöds på göddig mat, massa skratt, kubbturnering, massa alkohol, trevligt umgänge och en båttur hem.
Ibland är det fint att bo i Sundborn faktiskt. Iaf när man kan vara vid vattnet!
Midsommarafton i år var toppen helt enkelt. Tack allihopa <3


Magnus, Jag, Eric och Mattias

Tjejgänget efter första spelrundan kubb. Behöver jag nämna att vi vann?

Båttur hem vid 2-tiden på natten. Mys!


Under the summer rain

Glad midsommar allihop ;)

C'est la vie

Satt precis och räknade.
Är endast 129 dagar kvar nu!
PEPPAD TILL MAX :D
Måste boka den sista delen av resan.
Fixa arbetsvisumet (jag har kollat upp det!)
och köpa mig en backpacker ryggsäck.
Maja hade ju turen att fylla år och få sig en sådan i maj ;)

Man känner att det börjar närma sig nu! Det pirrar i magen.
Och på tal om annat. Jag tror jag vet precis vad jag vill göra när jag kommit hem igen.
Det känns toppen, att äntligen veta...

Heartbreak hotel

hur förklarar man rädslan för att förlora något man engentligen aldrig haft?

blommande ö

Precis hemkommen från jobbet.
En HEL timme före utsatt tid. Gött!

Dagens bästa: Att jag både fick börja sent och sluta tidigare.
Dagens sämsta: Att jag inte kunna ligga ute och sola...
Dagens upptäckt: En unge har ett brunt och ett blått öga på dagis - frääänt!


En trött och lagom schleeten Stina efter jobbet. Pepp
(Vet förövrigt inte varför jag börjat ha fläta i luggen hela tiden. Antar att jag bara är för lat för att orka platta den eller dylikt. Om ni undrar alltså.)

Break it with a beat

Hjärtat går i hundraåttio, du andas tungt.
Det känns som att du har en stor sten i magen, eller möjligtvis en gigantisk isbit.
Du skakar och vill bara att allt ska vara över...


Känslor. Det är fan inget att leka med...

Idag har jag jobbat på ett av dagisen här i Sundborn.
Jag tycker det är så mysigt där :) Barnen är så söta!
Och så känner man redan alla i personalen, vilket bara det ger världens plus poäng!
Jag skulle egentligen ha slutat halv 5 men fick extra tid till halv 7. Vilket betydde att det blev jag som fick stänga.
Turligt nog gick sista ungen hem kvart över 5 och jag fick gå hem redan då :) Toppen!
Har haft en fin dag, med massa pussar och kramar från alla små sötnosar. Slutar väl med att jag är sjuk fram vid midsommar tack vare alla baciller ;) men det är smällar man får ta! haha.

Jag älskar barn. Att se livet genom ett barns ögon ger ett sådant fint perspektiv på allt.
Allt är så rakt på sak, och det svåraste är att komma på hur man knyter skorna.
Tänk vad mycket lättare det skulle vara med så mycket om man fortfarande tänkte lite grann som man gjorde när man var liten?


Jag och Lisa, påväg till Peterborough. Midsommardagen förra året.
Jag saknar dig kära du.



can you feel it? can you?

Jag är inte den som ger mig i första taget.
Faktum är att jag knappt ger mig alls.

Men jag kan även inse när slaget är förlorad.
Jag är ju inte dum.



Förra midsommar så var jag i england. Plockade lite blommor och satte i en vas.
Köpte jordgubbar och sprutgrädde och hade trevligt med Lisa. Vi drog ut på kvällen och träffade Lewis och Ryan en sväng om jag inte minns fel. Blev sedan en kväll ute i Peterborough där vi blev så kalas att vi nästan inte mindes ett dugg. (var det kanske då vi beställde in den där jätte drinken? Mycket möjligt) En lite... annorlunda midsommar på engelskt vis.

Jag hade därför sett fram emot denna midsommar. Speciellt när man blivit förfrågad om att åka till både Öland och Tylösand. Nu blir det inget av det. Jag vet inte vad som händer över huvudtaget. Kanske att mamma, pappa och michan drar utomlands. Vilket lämnar mig och madde ensamma hemma. Vilket betyder att det blir svårt att ta sig till stan i så fall. Och det suger rätt hårt. Men måste ut på lördag. Elin åker ju upp till Lycksele på söndag då hennes semester börjar...
Jag vill att det ska bli bra, kul. Jag missar det ju nästa år här hemma igen.

If tomorrow never comes


love you! <3

fuck you right back



When you see my face, I hope it gives you hell

Nej, men laddar upp för lite shopping med Elin på stan. Uppladdning för ikväll så att säga.
Mat och alkohol står på listan. Sedan är det film för hela slanten och trevligt umgänge med mina brudar.
Vad mer behöver man önska sig en fredagkväll?

PÖSS

dance like nobody is watching

och så var allt igång igen.
fast ändå inte som förut.

jag mår skit. samtidigt som jag är så jävla glad.
det går inte riktigt ihop. vilket gör att allt känns som en förjävla berg-och-dalbana.
speciellt just nu.

jag berättade allt, gav dig allt.
och vad fick jag för det? jag väntar fortfarande på svar.


4 månader. det är tiden jag har kvar i sverige.
jag vill göra det bästa utav dom, ha så kul som möjligt.
gärna spendera det mesta med dig.

29e oktober. det är då flyget lyfter.
jag är exhalterad, pirrig. för jag vet inte vad som väntar.
jag vet inte ens när jag kommer hem.
men vad spelar det för roll om jag ändå inte har något speciellt att komma hem till?

Maja. förstår du att vi verkligen kommer åka - och det snart? damn i'm excited!

NOTE: Jag vet att många av mina inlägg den senaste tiden varit deppiga.
Det beror till stor del på att jag hatar att jobba (jag är liksom inte byggd för det), att tiden drar ihop sig för resan, vänner försvinner (rättare sagt flyttar utomlands så man inte får träffa dom på hundra år (okej, ett år men ändå)), att jag börjat känna mig stressad över saker som jag inte ens behöver vara stressad över, och att jag träffade Honom. det är den där sista bidragande faktorn som gör det så svårt. så jävla svårt. därför håller vi tummarna, för min skull... och för er. så ni slipper fler deppiga inlägg från min sida.




words

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar som du och jag
som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl
Äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl
kyss mig ömt och brutalt sover sked håller hårt både morgon och kväll
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger,
dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag

du får nått så mycket bättre, du får hela jävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Lasse Lindh - Svenska hjärtan.
Och nog förklarar han det hela bra.

Men så samtidigt:
What are words if you really don't mean them?


You know what they do to guys like us in prison

Är nu hemma efter ett par dagar i Värmland.
Blev lite kortare än jag tänkt. Men struntsamma.
Man kan inte alltid få som man vill.
Har iaf haft det relativt trevligt.

Fullbokad med jobb nästa vecka också. Gött!

You know you got to help me out...
Jag kan inte göra allt själv.




Bounce

Är i värmland och trivs.
Vi lämnar allt annat åt sidan för en stund.
Uppdaterar nån gång då jag har lust.
Antagligen rullar jag hemmåt senare i veckan
Typ...fredag? Om ni saknar mig för mycket får ni väl skriva ;)

Your loss

Det gungar.
Hur gör man om man inte vet om man borde hoppa av eller följa strömmen?

We dance to the beat

Torsdag.
Imorgon kommer det smälla i Falun.
Folk får äntligen ta studenten. Så ska ner på stan och gratta Bella då hade jag tänkt :)
Sen blir det väl antagligen studentskiva hela eftermiddagen.
Har inte riktigt bestämt mig om jag ska gå ut eller inte.
Antagligen inte. Men det beror mestadels på om jag ska åka iväg på lördag eller ej.
Vi får se hur det blir. Jag hoppas på att det blir att jag åker.

Jag saknar dig..

Idag så hade jag tänkt försöja njuta av solen så länge det går.
Skulle nämligen inte förvåna mig om det börjar regna om nån timme!
Men turligt nog blev jag ju väckt tidigt av Annika som ville fråga om jag kunde jobba v.25 ;) haha.
Jag tackade ja till jobbet. Så väntar nu bara på att få bokningarna.
Skönt med lite mer pengar!

Det går bra nu..

Under the summer rain

Tog mig en rejäl sovmorgon idag... igen. Haha.

Kom fram till att det var otroligt varmt inne. Ungefär som när bastun varit igång med öppen dörr.
Upptäckte sedan att så inte var fallet. Var bara det att det är 30 grader ute, i skuggan!!!
Herre gud. Vart kommer värmen ifrån? Kan säga att jag faktiskt är glad över att det blåser lite.
Annars skulle man väl dö om man klev ut på baksidan och satte sig.

Nej, jag är faktiskt så tråkig att jag hoppas på att det börjar regna idag. Haha.
Och det endast för att det är så sjukt varmt och att jag inte orkar vattna blommorna ute :) hihi.

Har endast jobbdagar att se fram emot nu denna vecka (förutom helgen då) varav två av dom är på ett ställe jag tidigare sagt till att jag inte vill jobba? Det är ju fint. Tar ungefär en timme att ta sig dit. Kul. Vilket i sin tur betyder att jag i så fall kommer missa alla studenter i Falun på fredag. Därför funderar jag på hur jag ska lösa det. Ringa och klaga så att dom tar bort bokningen? Bita ihop och sitta på stekheta bussar i minst två timmar varje dag? Kolla om kära pappa jobbar i närheten så man kan åka med honom? Eller helt enkelt bli sjuk?

Vi får se. Livet som vikarie är inte det lättaste. Mohahaha.

Fall for you

Vissa saker är svåra.
Svåra att lösa, svåra att gå igenom, svåra att ha att göra med.
Men det kan kännas så mycket bättre efteråt när du är färdig, när du är klar med det svåra.
Du kan andas normalt igen. Inget som tycker som en klump i magen.
Du kan äntligen bli dig själv igen.

Vi går alla igenom saker på olika sätt.
Jag, jag gillar att skriva. Känslor ut på ett papper, som ingen kommer få läsa (ja, jag vet att jag skriver denna bloggen också. Men här kommer bara en bråkdel ut) förrän jag väljer att någon ska få göra det. Ingen som dömer. Endast jag själv som kan tanka över och begrunda över det som står.
Rätt bra sätt att få ut agressioner, massa tankar osv om man jämför med att stå och banka i en vägg i flera timmar.



Resten av ditt liv

Här kommer lite låtar som någorlunda förklarar min sinnesstämning:







Får bli från youtube då jag är lite bitter på Spotify för tillfället. Haha.
Men är lite blandat med Timbuktu, Veronica Maggio osv.
Om det är nån låt ni undrar över så är det bara att fråga...

Time to fly

Kan minst sagt säga att det varit en händelserik helg!
Julius och Johan tog sig hit från Norberg och har spenderat sin tid i Falun, i Källviken hos Maja och hemma hos mig i Sundborn. Fint som snus. Har även hunnit med att träffa Jäger en sväng! Det uppskattades :)
Får se om man hinner med en till sväng idag.

Igår var det vilt. Första gången jag satte min fot på Rådis...
Kan säga att det MÅSTE jag göra om ;) Haha.
Sjukt roligt, gratis dricka och sköna människor.
Tydligen så var jag poppis också?
Det klagar man ju inte över. Men vi låter nog bilderna stanna i telefonen.
HAHA.

Förresten, vem är det som anonymt kommenterat förra inlägget?
Jag blev sjukt nyfiken...

Du sviker mig alltid

Jag orkar faktiskt inge mer...

Jag är trött på att om och om igen bli besviken.
Jag trodde du var annolunda, men tydligen hade jag fel.
Du är precis som alla andra. Om inte värre.
Varför ljuga istället för att bara säga som det är?
Varför inte bara försöka ringa och säga hur det känns?

Mina vänner har rätt. Jag förtjänar så mycket bättre...

All of the lights


Kvällens outfit, eller vad man nu säger.
Cardigan från Gina tticot, linne likaså.
Chinos från Topshop och skor som jag också fyndade där.
Woho.


Har kvällen i ära till och med lagt på lite smink i form av läppglans, ögonbrynspenna och rouge.
Jag är nämligen för lat annars (om det nu inte är redig fest vi snackar om, då kommer spacklet fram)

Ska iväg på middag hos min kära farbror med familj.
Det uppskattas. Kanske jag till och med badar lite i poolen.
Vi får se om det bjuds på vin eller inte, för om så är fallet är poolbadandet ingen omöjlighet.

Ska hjälpa syrran att hitta på en outfit för krogen också...
Wish me luck!

 


Life of a mannequin

Jag som tidigare klagat på lite jobb ska aldrig mer klaga.
Som det ser ut nu så kommer jag ha så fullt upp i sommar att jag antagligen kommer kunna räkna upp mina lediga dagar på fingrarna. Förutom helgerna då, dom är jag iaf ledig på. Än så länge.
Det känns rätt gött ändå! Pengarna kommer rulla in och allt för resan kommer vara säkrat :D
Pepp!

Imorgon drar falukalaset igång och vi räknar med as nice väder och en hel del alkohol.
Vi får se hur det går med saken!

Nu ska jag mata min mage med något ätbart, samt fundera över vad som händer här i världen.
Tack och hej.


Bjuder på en pepp bild från helgen där alla ser ut att ha monsterögon!


RSS 2.0