Trust me

Börjar bli lite trött på hela grejen...
En viss person har mycket att bevisa senare.
Och ja, jag blir fan sur.

Idag var sista dagen i köket på länge, gick riktigt bra!
Surt nog har jag dunkande huvudvärk igen...
Meen, sånt är livet.
Imorgon blir det att umgås med trevliga brudar och dränka sorgerna.
Can't wait!

I hate this part right here

Fick en fråga om vad det är för säljjobb jag fått, så jag tänkte väl förklara lite då.

Jag har fått en tillsvidare anställning på Viasats Face 2 Face avdelning. Vilket betyder att jag har 6 månaders fast anställning än så länge, och om det går bra så förlängs det. Face 2 Face avdelningen är den avdelning som går och knackar dörr samt står på mässor och event. Vi är alltså företagets ansikte utåt och vi pratar direkt med kunderna, ansikte mot ansikte så att säga. Jag ska börja ordentligt på måndag!

Utöver det är jag hemma idag också. Vaknade vid 4 av att huvudvärken kommit tillbaka, jippie! Not. Kurerar mig iaf så gott det går med det jag har hemma. Så hoppas på att jag kan jobba imorgon. Har en del att göra så att säga. Är sista veckan jag är i köket så....känns som man lär ge järnet sista dagarna, eller åtminstone försöka. Man vill ju ha något att falla tillbaka på om det skulle visa sig att jag är en urusel försäljare... haha.

Nåväl, det var väl allt för tillfället. Ska gå och trycka i mig en till Ipren och lite annat trevligt!
So long.

Indestructible

I'm gonna love you like I never been hurt before...

Sov i Huset inatt. Eller ja, sov var nog inte rätt ord. Jag kan aldrig sova när jag ska jobba. Så alltså var detta natt två utan sömn. Ligga och vrida sig och kolla på klockan med jämna mellanrum. Otroligt frustrerande.

När jag gick upp strax före sex i morse hade jag dunkande huvudvärk och mådde illa som en jag vet inte vad. Så det blev till att sjukanmäla sig. Huvudet har fortfarande inte helt gett med sig, trots att jag i princip däckade i soffan efter 7 nångång.

Fick iaf en ny bokning till imorgon, så nu blir det jobb resten av veckan. Om jag lyckas sova något vill säga.

Hardcore.

En smula tillbaks

Jag vet att bloggen kommit i andra hand nu på sistone, men jag har helt enkelt inte haft tid!

Kursen var iaf hur trevlig som helst. Jobbade på fredagen (sålde dock inget) och fryste häcken av mig. Men det var trevligt att träffa grabbarna iaf.

Lördagen gick åt till ingenting. Ganska ovanligt för att vara ärlig. Jag blir väldigt lätt rastlös, men det gick rätt okej ändå.

Söndagen blev det till att lira derby mot IBF. Blev ett slutresultat på 3-3, vilket kändes lite surt. Men, vi tar dem nästa gång! Fick sedan en saftig P-bot på bilen också. Tack Q-Park! Må ni brinna i helvetets eldar.

Och idag har jag påbörjat min sista vecka som mattant :) Var på H-gårdsskolan. Lika kul som vanligt där. Kommer faktiskt sakna dem... får hoppas det blir av nån mer gång. Imorgon intar jag H-bo. Groovy.


(vacker bild från england med la Lisa)

 

Nu är du bäst, men du var bättre förr...

Grynigspyromanen

Jag ser sprickor i horisonten som ingen ser
Hur små saker blir stora på nära håll
Det fanns en tid då ingenting kändes som mycket mer
Är det här allt, tror jag nog att jag vänder om

Igår var jag högst upp. Imorgon är jag nedanför
Jag ser inga gnistor slå ifrån min egen glöd
Jag vill känna mer, Se mer än jag ser. Något kommer brännas ned
En miljon på banken men ingenting att leva för

Inget ljus utan mörker. Jag står i mitten nu
Jag kan se det från ovan fast jag är under dig
En prostituerad soluppgång där jag blickar ut
Jag vill kramas och kyssas men du vill knulla mig

Igår var jag högst upp. Imorgon är jag nedanför
Jag ser inga gnistor slå ifrån min egen glöd
Jag vill känna mer, Se mer än jag ser. Något kommer brännas ned
En miljon på banken men ingenting att leva för

Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå
Senaste gången jag minns var jag nog 13 år
Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå
Om det slår gnistor är det knappast dig jag (Uh-uh)
Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå
Senaste gången jag minns var jag nog 13 år
Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå
Om det slår gnistor är det knappast dig jag tänder på

Igår var jag högst upp. Imorgon är jag nedanför
Jag ser inga gnistor slå ifrån min egen glöd
Jag vill känna mer, Se mer än jag ser. Något kommer brännas ned
En miljon på banken men ingenting att leva för
En miljon på banken men ingenting att leva för
En miljon på banken men ingenting att leva för
En miljon på banken men ingenting att leva för


Ibland är det sjukt hur bra en text i en låt kan förmedla exakt vad man känner i vissa situationer.


I'm so bored of this town

Har haft en väldigt händelserik vecka vilket jag kan berätta mer om senare.
Just nu orkar jag faktiskt inte.

Kan åtminstone säga att jag har haft det roligt :)

Meltdown

Fick faktiskt en kommentar som frågade hur jag mår?
Haha, jag mår fantastiskt bra! Tackar som frågar :)

Skaffat mig ett nytt jobb jag förhoppningsvis kan bli grym på, livet rullar på på ett bra sätt.
Finns alltid saker man kan förbättra, men ingen idé att oroa sig över det nu.

Imorgon drar jag till stockholm på kurs i två dagar! Ska bli sjukt kul. Hoppas på att man lär sig något nytt, samt att man inte lär dela rum med några nötter. Haha. Förhoppningsvis kan jag få igång internet där också så jag kan ge en liten update.

Wish me luck!

You were my greatest downfall

En blogg är egentligen en bra grej att ha när man vill uttrycka sig så mycket som möjligt utan att egentligen prata med någon speciell.

Jag är frustrerad. Och fattar ingenting. Help!?

Just gonna stand there


Här går det snabbt i svängarna!
Viasat har erbjudit mig tjänsten och jag skickas på kurs på onsdag morgon.
Ska bli skooooj :D
Att spendera två dagar i Stockholm är inte helt fel. Var ett tag sedan jag var dit.

 

Gööööött.


Something on your mind

Sitter och är lite nervös över när Peter från Viasat ska ringa.
Om han nu ringer, haha.
Kommer ju inte hinna in till stan till 1 idag ifall han vill det iag, eftersom bussen går i princip nu.
Men å andra sidan så vet jag inte riktigt vad jag ska med idag och göra?
Föröutom att kanske höra mer om det blir något till helgen då iof, men det kan man lika gärna ta på telefon tycker jag.

Får se hur det blir helt enkelt.

Idag kommer IKEA hit med lite möbler också, nice. Ny byrå till moi, och en massa annat till syrran.
Det får bli en fin workshop här hemma om jag nu inte ska iväg då.
På tal om annat väntar jag på att mina G-star byxor ska komma hem också, förhoppningsvis dyker dom upp på posten imorgon.

Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid

Ibland blir jag bara så irriterad på allt.

Nån slags verklighet

Igår var det match mot Furuvik och vi lyckades slå dem med 5-4 efter en väldigt spännande 3:e period.

Fick skjuts av käraste Therese hem och sedan in till Källviken och Baja Majan ;) Vi tyckte pizza och hittade på egna ölspel. Jag lyckades även få Maja att bli så upphetsad under ett parti strett att hon kastade korten över hela rummet under utbristandet av ordet "KOVBAJS". Upplevelsen efterlämnade skratt och trårar, samt en skällande hund efter sig. Haha.

Strax efter 10 drog vi oss ner mot stan där vi sållade oss till den förvånande Etage kön. Som vanligt blev det även kö när man kommit in, eftersom alla tjejer alltid lär kissa samtidigt. Annars så lyckades både jag och Maja att shaka riktigt bra ;) Träffade en hel del roliga typer innan vi strax efter 1 drog till Maestro och tryckte en kebabtallrik (okej, inte ens en hel, men vi försökte) innan våra bussar kom vid 2.

Träffade en inte ont anande Robin vid busshållsplatsen som fick bli resekamrat under vägen. Tip top!

Utöver diverse missöden så hade jag en toppen kväll :)

Breadcrumbs




fint.

sprickor i fasaden

Idag var jag alltså på min första arbetsintervju någonsin.
11/11 klockan 11.00. Rätt speciellt sådär, haha.
Gick otroligt bra! Var lätt att prata med Peter som höll i det hela.
Så nu ska jag åka med honom och de två andra grabbarna till Örebro imorgon och kika hur saker och ting går till.
Sen på måndag ska jag få provsälja ;) haha.

Önska mig lycka till :)

Tonight will be the night

Fick en fråga om hur jackan jag köpt ser ut, så här kommer en bild :)


Fick även en fråga om vad jag var utklädd till på festen. Och svaret är att jag var utklädd till docka!

Bild på mig och Tove från kvällen ;)

Even the best

Idag har det varit en sjukt bra dag!
Vaknade runt 8 av att jag fått bokning för jobb om nån vecka, så känns pepp.
Gick upp och glodde på TV, vann en auktion på tradera, åkte till stan för att hämta paket, shoppade lite på stan och råkade ut för en telefonintervju. (ni hör ju vad fint det låter)

På stan hittade jag äntligen en byxdress!! Hur länge har jag inte letat liksom? Och nu fanns den på rea. Perfekt.

Sen ringde dom från Viasat och frågade om jag var intresserad av jobbet jag sökt fortfarande. Sen fick jag svara på frågor i en halvtimme, efter det berättade hon att hon tog ut mig direkt till en intervju som jag får ha imorgon med teamledaren i Falun. Gött!

Sen fikade vi på Focus (Jag, pappa, farfar, farbror Håkan samt Maria) innan vi åkte till Hosjö så jag fick hämta ut mitt paket. Min älskade nya jacka! Gaalet snygg :D

Så jag är pepp. Som fan. As nöjd, you name it.
Får bli nervös imorgon istället. Wohoo!

Dum av dig

Jag fattar ingenting och det tänker jag fortsätta med.
Tills jag blir upplyst så att säga.
Önska mig lycka till!

Brinn pengar brinn

En del grejer på sistone har fått mig att fundera.
Vad är det som händer?

Tycker det är så galet segt när människor inte kan vara tydliga med vad de menar.
Varför låta andra gå i ovisshet?

Vad fasen var det som hände egentligen?

Vad står vi nu?
Hur gick det till?

Jag skrattar mest åt det hela, samtidigt som en annan känsla kommer smygande.
Tänk om det hela var allvar, utan att jag vet om det.

Verkar som jag har en del att ta reda på...


Kärleken väntar

Har inte orkat skriva i bloggen nu på ett par dagar.
Detta beror främst på att festen var i helgen och tog upp en massa tid + att man inte var alldeles för motvierad till att skriva ett inlägg igår ;)

Festen blev iaf en sjukt rolig tillställning med jag vet inte hur mycket folk sammanlagt som alla var utklädda till diverse saker, allt från Doktor Kosmos till Oljeshejker, från dockor till humlor osv. Galet kul!

Mindre kul att sstäda igår dock. Var kol över HELA golvet, vilket gjorde att det tog över en timme att bara skura golvet. Meen, sånt får man väl ta. Är inte precis som att man kommer att ha en likadan fest i första taget ;)


rätt nöjda tjejer


Flying high

Idag har äntligen allt fixats inför lördag.
Blev systemet x2. Vilket även var min premiär. Haha.
Det var fint.

Nu sitter jag hemma med svullen hals igen. What's up med det liksom?
Varför händer det hela tiden?

Anyhow. Kikade igenom en MASSA gamla bilder idag. Och fy fasen i hela helvetet vilken tönt jag var när jag var 16. Jag tror att det var då jag hade min "fjortisperiod". Eller så hade jag en väldigt lång sådan som pågick under sisådär 6 år, vad vet jag?

Jag får åtminstone vara glad att jag är som jag är nu. Haha


Bild på mig och Hanna från början av 2007. Inte det snyggaste jag sätt i mina dar precis.


Coldplay

When you try your best but you don't succeed 
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


I want it right now

det känns inte helt rätt att sitta och berätta min behov efter popcorn.
men nu är det så att jag har gjort det ändå, beklagat mig som fasen för Calle över att jag inte har några hemma.
han skrattar bara åt mig.

men kan ni förstå hur GLAD jag skulle bli om någon fick för sig att dyka upp i dörren med en stor kartong med bio-popcorn till mig eller? nej precis, det kan ni inte.

jääävligt glad hade jag blivit. smörpopcorn... mmmmmmm

Livin la vida loca

Igår blev jag så trött på mitt rum att jag idag tog tag i saken.
Jag städade inte bara, jag total möblerade om hela skiten. Slutade med att rumet kändes ungefär dubbelt så stort!
Så heja mig! Haha.

Just nu så är jag sjukligt rastlös. Vill att det ska bli imorgon så man får handla klart allt med tjejerna, kika in Linghed och sedan träna lite. Det behövs för att känna att tiden går. Jag känner mig stressad. Utan att göra någonting. Jag vill ha lördag...nu!


uplifting

idag har jag levat i min egen lilla värld känns det som.

har kikat på en miljard olika jackor på diverse hemsidor, kollat jeans, och börjat fundera på att sälja en del av mina grejer i garderoben på Tradera. det skulle nog visa sig vara nyttigt.

utöver det har jag funderat över grejer till festen i helgen. kan lova att det inte är det lättaste att planera allting.
speciellt när inte alla gästerna är anmälda, andra gäter vill ha med sig fler folk osv...
men det blir nog redigt bra det där tillslut iaf. annars jävlar blir jag bitter för all framtid. haha

förresten, kan ju kanske nämna vad jag fick igår? Jag menar, nån kanske tycker att det är intressant.
fick iaf pengar, presentkort, en stekpanna + kastrull, vin och en smyckes byrå :)

bröjar även skarpt på att fundera över om jag borde möblera om mitt rum imorgon eller så... intresseklubben antecknar

1 november

För den som inte visste det redan så kan jag nämna att jag fyller 20 idag ;)

RSS 2.0