Got me a ticket

Drar till Linköping imorgon och spenderar ett par dagar hos Linda innan vi flyger ner till varmare breddgrader. Blir nog inte allt för mycket bloggnade där ifrån. Så, om vi inte hörs eller ses innan så kommer jag tillbaka den 11 september eller så :)


I know what you did

Har fått förfrågan om bilder från helgen, men eftersom jag inte tog några själv så har jag snott dom från Tove ;)


Jag och tove <3

Brudsen hos Maja innan Carro och Lena kom.

Enda bilderna jag har för tillfället. Får vänta på att man kan få några av Linnea också :)

Var iaf galet skoj hemma hos Maja. Får hoppas på att vi kan göra om det!


Something in the air

Är förkyld som en jag vet inte vad. Men hellre att det kom nu än på lördag!

har legat i soffan mest hela dagen och glott på tv och druckit te. Nu ska kvällen gå åt till att glo på skräckisar med Malin :) Det känns väldigt bra. Var ett tag sen nu. Hon som varit på Rhodos och allt.


(gammal bild på Malin)


Get it right now

Sitter med en skål popcorn och mofflar i mig själv.
Mabel och co åkte för nån timme sedan, det känns konstigt tyst i huset. Emilia har iaf vunnit pris för världens charmigaste unge, så söt! Med stora hamster kinder (inte som dina var dock Lisa, dom kan ingen klå) och stora bruna ögon.

Är sjukligt sugen på lakrits, behöver tvätta en massa inför resan, behöver handla lite, behöver gå till arbetsförmedlingen och klaga lite, sluta vara förkyld och sluta vara bitter.

Är det fler än jag som stör mig på människor som inte kan svara på enkla frågor? Som hela tiden svarar med något halvdant eller kommer med en ny fråga, sånt stör mig så något kollosalt. Jag menar, var rak och säg som det är på en gång istället för att mesa runt.

Jag är idag bitter och mina näsa kliar. Jag nyser ganska ofta, åtminstone tycker katten att det är roande.
Jag har börjat packa väskan också, men kom på att jag kanske måste byta...den kan visa sig vara för liten.

Like the way you move

Har precis käkat världens brakmiddag så jag är mätt som en jag vet inte vad.
Däremot känner jag att förkylningen håller på att slå ut. Man kan ju hoppas iaf, så att det inte kommer precis när man ska åka. Sitter och nyser som tusan. Meeen, ska inte klaga allt för mycket.

Blev lite båtåkande och korvätande vid Udden idag. Det var trevligt och välbehövligt.

Just det, kan nämnas att Mabel, Per, Melissa, Alex, Alma och Emilia är här. Vilket betyder att alla springer runt och myser med små barn/bebisar mest hela tiden (Alma och Emilia). Det är lite trevligt ändå...trots att jag nyser.

I keep dancing on my own

Igår blev det jobb innan man snabbt som attan försökte packa ihop grejer som man skulle ha med sig hem till Tove.
Väl där blev det till att käka korv och göra sig iordning innan grillning hos Maja i Källviken.
Under den tiden hann Tove råka ut för en allergisk reaktion pga en hårfärg. Haha, helt röd blev hon!

Allardis med far kom och hämtade upp oss och vi åkte tillsammans till maja där vi mötte upp även Maja, Linnea, Frida och senare Lena och Carro. Det var nice! Redig tjejkväll med sugmärken och annat snusk. Blev sedan utgång på Etage där man dansade röven av sig. Var däremot inte allt för kul där. Faluns uteliv suger getballe. Lika bra att flytta. Meeeen å andra sidan var det kul med tjejorna vilket som. Det lär göras om!

Åkte sedan nattbussen hem med Joel och Patric (Kolla Patric, du hamnade här!) innan man tills sist kom hem och dog i sängen.


Kom nu under morgonen fram till att jag har en massa saker hemma hos Tove, varav en sak är min deo så fick låna en här hemma. En blöt deo kan vara bland det äckligaste jag har använt. Euuuuuuw.....

What do you do after work


Ungefär så här pepp är jag efter jobbet.

Imorgon är det äntligen fredag. Kunde inte ha kommit mer lägligt.
Grillning och utgång. Jag ser fram emot det så mycket att ni anar inte!

Ain't it strange

När man inte jobbar klagar man på att man sover hela dagarna.
När man jobbar klagar man på att man inte får sova alls.
Är det inte konstigt?

I'm okay

Är helt slut idag också.
Meeen, idag ska jag iaf lägga mig i tid (säger jag nu iaf).

Jag som trott att jag skulle få sova ut imorgon gick på en nit och fick en dags extra jobb. Så med andra ord blir det jobb hela veckan. Men ska inte klaga, får ju pengar åtminstone. Det enda jobbiga är att jag de två nästkommande dagarna ska börja 7 i stället, hujeda mig vad jobbigt.

Imorgon är det träning också. Jag kommer vara trött. Igen.

Längtar till fredag och grillning med utgång. Yeah!

Count me in

Jobbat idag 8-16 vilket gick helt okej.
Fick visa praktikanten runt och lite sånt, haha. Men trevlig kille det där.
Sedan var det bara dags att bege sig till stan och köpa något snabbt att äta och sedan ta bussen ut till Enviken.
Somnade på bussen så hann inte äta, dåligt. Men var iaf med på träningen. Ingen springning idag dock då jag upptäckte att jag glömt mina uteskor hemma. Men utöver det gick det helt okej!

Nu har jag mest lust med att det ska bli helg. Verkar som att det blir en del festligheter att se fram emot - det gillas!

I love the way you lie

Just gonna stand there and watch me burn
But that's alright because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
But that's alright because I love the way you lie
I love the way you lie, I love the way you lie


Vet att det blir många inlägg på raken nu. Men är helt enkelt på det humöret.


Jag önskar jag var en sån som inte tänker alls

Jag funderar för mycket. Vänder och vrider på saker som inte ens är värda att tänka på.
Jag vill inte ens tänka på dem, men ändå dyker de upp.

Just nu snurrar både tankar och känslor i huvudet i en enda himla röra. Jag har egentligen stor lust att gråta, men har lovat mig själv att låta bli. Jag vet att tankarna kommer finnas kvar där ändå. Det är så mycket jag inte förstår mig på för tillfället....jag hatar när det är så. Lär försöka reda upp det hela...

Vad är det vi håller på med?

Jag ska aldrig mer berätta sanningen för någon, som ändå inte kan förstå...

Pengar rullar in, det går bra nu

Blev abrupt väckt i morse av ingen mindre än chefen från Haraldsbo, tydligen hade dom kris och behövde mig. Och eftersom jag är Superwoman så kom jag givetvis genast till undsättning. Lyckades på något vänster vara inne på jobbet mindre än en timme efter att dom ringt. Jag måste säga att jag är imponerad av mig själv (och kanske pappas konst att köra fort).

Iaf, blev jobb på Haraldsboskolas matsal. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, ja. Jag var mattant.
Jag tänker aldrig mer klaga på det yrket i hela mitt liv. Jäklar anamma vad stressigt det var! Ville nästan utropa ett "Halleluja!" när dom sa att jag kunde byta till disken. För övrigt var det en helt okej arbetsdag.

Och nuså, alla små skitungar som äter på Haraldsbo (jag kan med all rätt kalla er skitungar, jag är trots allt äldre än er), åt ni sallad idag som jag gjort iordning. Jag hoppas att ni inte blev förgiftade (om ni mot förmodan blev det så skyller jag allt på någon annan) för det vore ju, eh, tråkigt.


I don't want to dance

Har precis kommit hem efter att ha övningskört i en timme.
Jag är fasen stolt över mig själv! haha. Äntligen kommer man nån vart iaf...
Får se hur lång tid det tar innan man tar körkortet helt enkelt.


over and out/

It starts in my toes, and I crinkle my nose

Med tanke på min träningsvärk så gjorde jag inte många knop igår.
Men kvällen slutade med att jag fick lite sällskap ändå, något oväntat sådär.
Var nog inte ensam om att tycka det, men det var trevligt.

Idag blev det Lager 157 och jag shoppade....igen. Jag är riktigt dålig när det gäller sånt. Men jag köpte åtminstone inte skorna jag ville ha, så jag får anse mig vara nöjd. Ny hoodie, underställ samt en 3/4-tröja. Det var iaf inget onödigt. Nu väntar hela familjen på att maten ska bli klar - limekyckling it is!


Did I get it right?

Idag blev det en riktig sån där slö dag.
Gick runt i pyjamas mest hela dagen och har inte orkat fixa varken det ena eller det andra.
Träningsvärken sitter i minst lika mycket idag som igår, men då vet man att man jobbat bra iaf.

Annars har man mestadels setat vid tv:n och glott på serier samt diverse filmer. Men det kändes som att det behövdes. Satt hela familjen och käkade paj och glodde på "En värsting till syster", inte världens bästa film men det var skönt att vi var allihop tillsammans liksom.

Imorgon blir det nog en tur till Lager 157 (Om jag och syrrorna får bestämma), lite övningskörning (så att alla kan bli nöjda (inklusive jag)) samt att leta fram en resväska. Inte allt för långt kvar tills man drar ner till Linkan och sedan vidare mot Korsika :)


Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut


Igår blev det till att åka en sväng till Kupolen med bästa Tove. Hon slog till på stort och shoppade järnet. Jag såg min chans till att använda mig av hennes fina personalrabatt och tog den (tack kära du!) och fick mig ett underklädes-set till en struntsumma! So I'm way happy! Hittade mig även ett par låga "gå ut"-skor som det var 70% rea på så dom följde med hem. Kan även nämna att vi käkade både pizza och mjukglass. Någon som är förvånad? Nej, tänkte väl det.


Who'd have known

Blev som sagt träning i Enviken igår och fy f*n vad jobbigt det var.
"uppvärming" med 3km löpning, sedan intervaller och olika slags hopp på en liten gräsplan innan man sedan skulle in och spela. Jag var död efter första hoppgrejen kan jag lova. Skavsår under ena foten fick jag redan under löpningen också, men det sket man väl i.

Var grymt kul att lira lite innebandy igår även om man var galet ovan med det hela, men det släppte rätt fort. Tråkigt nog var jag så trött efter ute aktiviteterna så att jag knappt kunde stå på benen. Killarna i mitt lag måste ju tro att jag är helt värdelös haha, stackarna (vi tränar nämligen med killarnas U-lag). Mellan varje kort match körde vi stryka också (dvs, ena gången mage, andra armar och sedan rygg) så jag kände mig mest som en fisk på land som mest stod (ibland låg) och flåsade.

Fick skjuts hem med Björs och sedan sov jag gott kan jag lova!

Idag har jag träningsvärk som in i Norden och rör mig som en gammal käring. Men det var det värt.

Sweet dreams

Idag är det bestämt. Jag måste komma iväg till träningen ikväll till varje pris.
Lär komma iväg och tänka på något annat och träning känns bra. Det behövs mer än väl.
Det är mer än ett år sedan jag tränade alls. Och ännu längre sedan jag spelade innebandy.
Men ikväll är det dags att inta "Templet". Har inte ens sett det än.

Jag får uppdatera sedan om hur det var. Men jag tror att det kommer kännas bra...

May Angles Lead You In

Det finns en anledning till att det regnar idag.
Fick precis reda på att min älskade lilla farmor har dött, nu på eftermiddagen.

Allt känns bara så fel....

R.i.p farmor

Show me how to look

Idag så blev det en sån där dag när inget speciellt händer.
Var meningen att jag skulle ha orkat gå upp tidigt imorse och tagit mig till stan, men jag sköt upp det till imorgon istället. Var också meningen att jag skulle träna för första gången på över ett år, men icke. Jag kunde nämligen inte ta mig bort till Enviken! Det var rätt surt vill jag lova. Får försöka lösa det tills på torsdag.

För övrigt har jag nu fört över pengarna för Korsika till Linda. Det känns att det är nära nu. 19 dagar! Åh, det ska bli så skönt. Slänga upp mitt vita fläsk för en omgång stek på stranden, låter det inte härligt?

Lovely new beginning

 

Lite bilder från helgens kräftskiva


we work it like this

Har inte bloggat över huvud taget i helgen eftersom Linda kom hit på besök.
Blev en redigt behövlig helg med skratt, prat och slappande. Förutom på lördagen då det var livat till tusen på kräftskiva och folket var uppe och dansade i vardagsrummet till 3 snåret.

Söndagen spenderades ute i solen liggandes i poolen.
"Efter en hel dags slappande är det skönt att ta det lugnt" tänkte vi och gick och la oss i soffan när vi kom hem och glodde på Karate kid, som faktiskt visade sig vara helt okej!

Om två veckor drar jag ner till Linköping för att planera lite med Linda och sedan far vi iväg till Korsika. Låter inte helt fel i mina öron om jag ska vara helt ärlig.

Nu den kommande veckan så får vi se hur det går med vikariepoolen osv och om man får jobba något. Man kan ju alltid hoppas. Ska även ta tag i det där med innebandyn, med start imorgon...

Ska se om man kan tvinga någon att följa med på bio också, jag vill se på Inception!

Why can't you see me

Jag facineras av människor som på något otoligt sätt lyckas formulera sina annars tråkiga dagar till humoristiska, självironiska händelser som på något vis lyckas lysa upp någon annans så trista vardag, som min.

Själv känner jag mig ungefär lika intressant som en guldfisk att läsa om här på bloggen. Kanske är det så jag är? Tråkig alltså. Usch, hemska tanke. Jag gillar att tro att jag är en kul typ, så jag vill inte förstöra för mig själv nu. Så jag hoppas bara på att det är jag som är sjukt dålig på att formulera mig. Annars får jag ju lov att tänka på mig själv på ett annat sätt som "här är jag, tråkiga Stina".

Nej, glöm det. Det får aldrig hända och om det väl skulle göra det...så gräver jag ner mig först.

Nu ska jag, icke tråkiga Stina, gå och göra något icke tråkigt. Så som att öh....använda katten som golvmopp när jag städar eller dylikt.

Even if you try harder

Var på trevligt tårtkalas hemma hos Malin igår.
Blev en hel del skratt, vilket behövdes :)

För mycket kaffedrickande gjorde tyvärr att jag mest låg och vred mig som en mask hela natten, utan att sova. Men tänkte igenom både det ena och det andra och kom även att tänka på min skolavslutning i 9:an som slutade i en husvagn med Tove mfl. hemma hos Fille, haha. Det var tider det!

Annars så har jag lyckats med att fixa sånghäfte för helgen, gjort mitt rum beboeligt, klippt mitt sleeeetna hår, laga mat och säkert lite mer. Jag är bara inte säker på vad.

Känner att jag har ett otroligt spännande liv denna torsdag, men what the hell, det blir bättre till helgen ;)


Milla och födelsedagsbarnet igår :)



Counting down is the best you can do

Får börja inlägget med att säga grattis till världens bästa Malin Lindqvist som fyller 19 år idag!
Grattis hun, äntligen är du lika stor som mig ;) (åtminstone för en stund)

Igår fick jag oväntad motivation och nu helt plöstligt ska jag börja med innebandyn igen, det känns bra. Så länge jag kan ta mig dit vill säga. Enviken är inte det lättaste att ta sig till härifrån Sundborn, i alla fall om man inte har körkort. Men jag jobbar på det!

Ska väl steka iordning lite pannkakor om någon timme innan man ska upp till Malin på tårtkalas. Sedan ikväll blir det nog kräftfiske!

Ja, jag ska fixa den hemska designen. Nån dag.


Tears streaming down your face

Spelade monopol inatt med Malin, Mattias, Nick och Madde.
En trevlig nattaktivitet som börjar bli en vana för min syster, haha.

Annars har dagen spenderats ute i solen samt i telefonen.
Har skaffat jobb. När och vart är dock oklart. Men kommer att få vara vikarie åt Haraldsboköket, där jag tidigare jobbat. Så kan bli att jag får jobba på skolor eller något. Inte direkt ett drömjobb, men det är pengar i alla fall. Och pengar är precis vad jag behöver just nu. Så får väl hoppas att dom behöver mig mycket. Haha.

Utöver det kanske jag har jobb i Sälen över hela vinter halvåret.
Pappa hade tydligen pratat med ägaren till en butik där uppe. Kan vara trevligt det med.
Så ska kika närmare på det hela.

Det känns som det går bra nu...




När allt en dag blir rätt.

Nystartad blogg - Nytt liv.

Okej det stämmer inte riktigt. Men ny blogg är det i alla fall, om ett nytt kapitel i livet. England är över och en ny era börjar. Vad den har att bjuda på får vi bara vänta på att se. Men jag hoppas och tror att det blir bra. Det ska bli bra. Eller hur?


RSS 2.0