The science of selling yourself short

Har egentligen inget intressant att komma med.
Men det är väl som vanligt egentligen.

Har försökt planera veckan någorlunda. Klagat lite till på att jag inte blir bokad för jobb (what's up with that?).
Kommit på att jag kanske måste lämna in utdrag från belastningsregistret igen? Vilket i så fall är sjukt konstigt eftersom det var mindre än ett halvår sedan jag lämnade in det förra gången. Hur kriminell tror dom jag är?
Just precis.

Nej, ska ta och drömma mig bort till nästa helg då man ska parta fan av Jockiboi (HAHA not) och leva livet på östersjön med Linn igen.

Just det, kan möjligtvis bli lite bio med Maja i veckan också ;)

I guess she was my life

Har aldrig haft så ont i ryggen som jag haft i natt!
Helt galet. Fick lov att gå upp vid 3-tiden och leta efter något som kunde få bort lite av det onda. Vilket slutade med två alvedon och min fina värmekudde. Fick tillslut sova i ett par timmar i soffan innan man blev väckt när mamma och pappa gick upp för att dra till jobbet strax efter 6.

Det som är mest illa är att jag fortfarande känner mig bakis. Blev ju lite hastigt och lustigt som så att man drog till Gagnef i lördags. Fick träffa Tove :) och massa annat folk. Hade jäkligt kul faktiskt! Innan det gick överstyr och man vaknade i fotändan på en säng. Shit. Har seriöst aldrig mått så dåligt efter en utekväll. Huaa!
Men, jag hade kul iaf... och det är väl det viktigaste?

Jag och Linn har nu helt klart bestämt (och blivit inbokade på) att vi följer med på 100%partycrew-kryssningen också som drar iväg nu till helgen. Men vad gör man inte när man får så fina erbjudanden? :) Ska bli redigt roligt!


Fick förresten ett samtal tidigare idag om jag ska få börja som dagisfröken! Vikarie då alltså. Det var trevligt. Så ska iväg på möte på onsdag morgon - kul!

That's all for now...

Wanna' get in on the floor

Ibland blir jag så trött på människor.

På tal om annat så har det hänt en rätt sjuk grej.
Får se om jag och Linn hakar eller inte :) grymt kul iaf! haha
Men det är ju det där med pengar som spökar hela tiden...

Living on a prayer

Fy fasen vad slut man är nu.
Kan inte vara hälsosamt att få sova hur mycket man vill i veckorna när man inte blir bokad för jobb.
För när man väl ska jobba, ja...då sover man för lite istället.
Så nu känner jag mig som att jag dunkat huvudet i en betongvägg samt inte sovit på sisådär 10 år.
Ni hör ju vilken fin kombo det låter som!

Men nu är det iaf fredag - vilket vi tackar för. Känns skönt så länge tiden går framåt. 249 dagar (eller något sånt) innan jag och Maja drar iväg på vår underbara resa! Två månader kvar till kryssning med Linn. Känns bra!

Idag ringde jag och försökte fixa jobb nummer 3 också. Får se hur det går... förhoppningsvis får jag det. Då har jag iaf chans till lite mer jobbtider, vilket behövs kan jag lova.

You know what they do to guys like us in prison

Kom på att jag glömde nämna att jag både färgade och klippte håret igår!
Resultat:


Som vanligt är det jag själv som gjort det. Får se hur länge jag orkar ha det sådär... byter säkert efter nån vecka ;)

Såg att luggen ser rätt sne ut på bilderna. Kanske får korrigera lite. Haha

Would you hold it against me

Jag känner mig nervös. Orosklumpen i magen växer och det känns som att pulsen går upp i tempo.
Varför blir det så? Jag vill inte. Jag vill inte. Jag vill inte. Vi får se hur det hela slutar. Vill inte tänka på det.

Idag kan jag nämna att jag är förbannad på vikarieförmedlingen (big news, haha). Timepool har krånglat hela veckan för min del och nu kan man inte ens hitta det på vikarieförmedlingens hemsida? Har inte fått en enda jäkla bokning den här veckan, ska iaf trots det jobba imorgon. Eftersom jag hade tur och blev bokad förra veckan för det. Men det är fan förjävligt. Inte vet jag om jag kommer får mina "sjukpengar" heller. Så nånting säger mig att det kommer bli att ringa och tjata och klaga inom kort!

Snälla ge mig ett bra jobb så jag kan få ihop lite pengar?

Bubble burst

And then that word grew louder and louder
'Til it was a battle cry
I'll come back
When you call me
No need to say goodbye

Jag är rädd för att det ska hända. Vad händer?

Scream your heart out

Hahaha, vad livet är roligt ibland!
Fick precis meddelande på facebook från nån random som frågade om jag legat runt en massa på KBK-kryssningen?
Ja, det kan man ju få fundera på ;) gjorde jag det?
Haha, rätt sjuk fråga från nån man inte känner! Fast...lite roligt också.

Jag och Linn har ju bokat ELITE kryssningen nu iaf :D Bokade hytt med två tjejer från Ystad :) Kommer nog bli kanon! Dom verkar vara grymt trevliga, så det ska nog inte bli några problem...förutom att vi lär lyssna på när dom pratar gröt ;) haha

Finns så mycket jag vill just nu.


Getting my self into you

Ibland är det svårt att veta vad man vill, eller hur man ska göra för att få det som man vill...

Igår kom jag förresten för första gången någonsin vad jag vill plugga. Självklart lär jag göra Högskoleprovet först och självklart har jag inte anmält mig för det denna våren så det sket sig. Och det som är till hösten är samma dag som jag och Maja åker till Thailand... och våren därefter är jag inte hemma. Jag lär alltså vänta ett och ett halvt år innan jag ens kan göra höskoleprovet och ens försöka mig på att söka. Kul.

Jag vill bli Marknadsekonom.

Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt

smått jobbigt när det tar hundra år att ladda upp en bild.
får ta det på en annan dator som inte är så seg.

känns lite surt att inte få några jobbokningar för tillfället. jag behöver pengar!
blir lite svårt att göra allt man vill göra annars.

Stuck on you

Kom hem till Dalarna igen igår efter att ha spenderat ett par dagar i Jönköping med Linnea och Linn.
Väldigt trevlig vistelse måste jag säga :) En tur till Ullared hann vi med också (Maja blev avis som fasen, rätt åt henne). Vill gärna åka ner dit igen, men då ska vi tvinga med oss Maja faktiskt ;)

Ska boka nästa kryssning med 100% party idag också. Jag och Linn har en massa planer vill jag lova ;) det blir bus.
Jag gillar't skarpt!

Bilder får komma senare.

Sooo long!
Nu ska vi ut med Chilla, samt baka semlor.

Just det, kunde ju ha nämnt att jag sov hos Maja också... haha

I just want to say hello

Har städat i princip hela dagen.
Tills jag kom på att jag borde gör en skiva till roadtripen imorgon, jag menar...man måste ju ha något att lyssna på efter vägen! Sen var ju det där med att packa....

Har kommit en bit på vägen iaf, kommer väl komma på en miljon grejer som jag glömt imorgon bitti ;)
Men det är sånt man får leva med.

Drar alltså iväg ner till Jönköping med Linn och Linnea i ett par dagar. Ska bli skönt!

På tal om annat, idag fick jag och Maja se lite närmare på vår reserutt (dvs bokade flyg osv). Skapligt fränt!!

Jag är nöjd.

Någon som testat på Santa Maria Fish Taco förresten?
Fick äran att testa på det genom Buzzador :) Riktigt gott faktiskt om man vill testa på något nytt inom tacos!
Fungerade även otroligt bra att krydda fisken med det och äta till rotsaker med kall sås.


Finns i butik nu!

Heads up!


Gratis är gott tänkte jag när man fick den här youghurten i en goodie bag på Ica Maxi.
Och god, det var den!


Fin tacosröra med pasta. Jag är ju enna mysig ibland alltså.

 

Jag vet, finfina bilder. Men det är det enda som finns när man endast har städat hela dagen... förutom att ha ätit då.


Thank you for the venom

Fick en fin kommentar igår om att jag borde sluta bli kär i idioter?
Javisst, om jag var en sån som gick och blev kär så hade det gått att ordna.
Men nu är det som så att jag inte blir kär överhuvudtaget. Längre. Än.

Men om denna anonyma person nu känner nångon som inte är en idiot (som inte är förlovad, gift eller har barn och just det... är över 18 år) så kan du gärna få höra av dig igen!
För tyvärr verkar det finnas allt för få av dom här i världen (i alla fall i Sverige/England. Resten av världen får jag leta i till hösten).

Hade iaf en otroligt mysig dag/kväll igår med först Emina, Debbie och Jassi på Wayne's och sedan hemma hos Maja med hennes mor och far. Där jag och Maja slog till på stort och lagade mat. Gött! Träffade Tove en sväng på stan också ;)

Idag ska jag vara snäll och städa där hemma. Jippie!


Love story

Vaknade för en stund sedan och det första jag kände var bitterhet.
What's up with that? Trodde dom dagarna var över, men icke.
Saker och ting blir inte alltid vad man tänkt sig, men det löser sig. Säkert.

Idag är det alltså alla <3 dag. Och medan alla andra gulligullar med sina karlar osv ska jag gulligulla med Emina hos hennes man, Wayne. Det ska bli otroligt trevligt att rent ut sagt ge killarna fringret idag. För ungefär så glad är jag på det så kallade "manliga släktet". Sedan ska jag minsann ha en otrolig mysig eftermiddag/kväll med ingen mindre än Maja! Tänkte drömma oss bort till oktober/november när vi kommer ligga och sola på de där vita stränderna...

Ibland när man lyssnar på vad jag skriver kan man ju faktiskt tro att jag är lesbisk. Det är jag inte.
Däremot är jag bitter. Ofta. Oftast på killar. So, now u know...


såhär snygg var jag i helgen också. ifall ni ville veta liksom.


Summer shudder


(bild från google)

Jag åker mer än gärna härifrån nu! Koh Chang (bilden ovan) känns rätt lockande... det är en av öarna jag och Maja kommer besöka i Thailand i höst :) samt Koh Mak och Koh Kood. Min födelsedag där kommer bli awesome!

 

Drar till Jkpg på torsdag förresten... blev lite ändringar i schemat! Men det blir fint det.


Even though

Kände att det var dags för en uppdatering... var ett tag sedan (som vanligt). Haha
Förstår verkligen inte hur jag orkade uppdatera flera gånger om dagen när jag var i England?
Sjukt.

Vad har hänt sen sist då? Ja, inte allt för mycket.
Har bokat resa ner till Jönköping med Linn vilket ska bli skoj.
Var på IKEA med Linnea och Maja i måndags...det var mysigt ;)

Utöver det har det inte hänt allt för mycket...
Okej. Där ljög jag!

JAG OCH MAJA HAR BOKAT FÖRSTA DELEN PÅ JORDEN RUNT RESAN NU!!!!!

Så... 29e oktober drar vi iväg - tjohej!

I'm gonna find another you

Efter att hela dagen mått illa och dött lite av mensvärk så glor man nu på lite halv 8 hos mig.
Rätt trevligt program ibland faktiskt. Kanske något man borde testa på med vännerna? Middag hos olika av oss i ett par dagar i rad haha. Leker för tillfället kursledare med Erika också och försöker förklara för henne hur en blogg fungerar, och hur man gör om den.

På tal om något helt annat så vill jag ha slutet av februari nu. Så man kan få åka på en liten trip med Linn, det ska bli trevligt har jag bestämt. Sen vill jag ha slutet på april = kryssning!!!! Jag är pepp redan nu... illa.



Alors on danse

Möten mellan människor är intressanta.

Folk beter sig på olika vis beroende på vilka personer de möter, beroende på om det är ett nytt ansikte eller ett bekant sådant. Vissa människor 'klickar', andra inte. Vad kan det bero på?
Även när personligheter är så olika som natt och dag så kan de passa så bra ihop, ibland inte. Jag fårstår inte hur det går till. Ännu mer intressant är första intrycket du får av en människa. Folk säger att du aldrig kan ändra ett första intryck, det kanske stämmer, men du kan alltid ändra uppfattning om en människa. Människor har en tendens att förändras, på både gott och ont. Är det därför folk passar/inte passar ihop? Beroende på vilka förändringar de som person har gjort under livet? Är det likheter och olikheterna som får oss människor att söka sig till vissa individer som magneter? Eller är det bara så att det säger 'klick' utan någon speciell anledning?

Jag finner möten mellan människor är intressanta.

Ni kanske inte förstår vad jag menar med det ovan, ibland är jag inte riktigt säker på det själv. Men när det ligger och maler i huvudet så lär man få ut det någonstans, och det råkar vara här - i bloggen.

Tack för mig.

Wonder what could happen

Varför är det så tråkigt att jobba?
Efter en sådär 3 dagar vill jag bara ta semester och vara hemma i ett par veckor innan jag jobbar nån dag igen.
Varför är det så?

Förresten ska jag söka ett till jobb. Så fort jag skrivit ut lite papper. Viktigt sånt där förstår ni...

På tal om annat tror jag inte februari kommer bli en så tokig månad ändå.
Jag har lite att se fram emot trots att Egypten inte blir av :)

Jag vill inte tänka framåt, men är livrädd att fastna här

Idag skulle jag ha jobbat på en förskola för första gången.
Men så blev inte fallet. Istället har jag legat sömnlös hela natten, börjat må illa samt fått en dunkande huvudvärk.
Sömnbrist är trevliga saker - not. Men efter att ha sovit ett par timmar känns det bättre. Även om huvudet fortfarande dunkar som en slaghammare.

Självklart får man mensvärk på det. Det är sånna här dagar man bara har lust att skjuta någon i knät bara för att den ska ha det lite sämre än en själv (jag är en sadist, jag vet).

Kom på att jag glömde nämna igår att min och Thereses Egyptenresa blivit inställd. Ingen har väl missat kaoset där nere antar jag? Precis. Så istället får vi tillbaka våra pengar och så får vi boka om för något annat...

Just det, har kommit ännu en bit på vägen när det gäller min och Majas jorden-runt resa! Biljetter har börjat kikas på. Och det känns toppen, speciellt när jag är bokad med jobb veckan ut = mutcho money!



Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet

och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om

för det ekar i huvet'...

RSS 2.0