Turn the lights off

Idag vaknade jag av mig själv runt 8.
Jag vägrade besämt gå upp och låg kvar i sängen till klockan 11.
Upptäckte då till min förvåning att jag var ensam i huset, weird.

Har nu funderat i ca 3 timmar på vad jag borde äta.
Är i princip fortfarande mätt efter maten igår hos Tove, helt sjukligt gott!
Men åter till saken. Åker på match om 20 min, känns lite hetsigt.
Har hittills fått i mig ca en skål med jordgubbskräm och lite puffar.
Hm, känner att det kan bli lite smått jobbigt med energin.
Jag lär jobba på det där...

Fredag hela veckan

Sitter här med Matilda innan vi ska åka vidare på middag hemma hos Tove.
Kan lova att jag är hungrig som ett djur!
Kan inte vara bra att gå utan mat så länge... iaf inte när man är jag.


Såhär snygga är vi för tillfället också. Erkänn, du är avis.

I'm rather hurt than feel nothing at all

Hemma efter träningen.
Härligt lökig sådär, med dunkande knän. Nice.
Gick helt okej idag iaf. Match på lördag!

Dags för lite varma mackor innan jag slänger mig i duschen...
jobb i morgon. puh.

Are you gonna drop the bomb

Sitter hemma och kom precis på att det bara är 4 dagar kvar tills man är gammal.
20 alltså. Men tänk vad skoj man ska hinna ha innan dess!

Imorgon är det middag hemma hos Tove, på lördag är det match och utgång, på söndag är det döhäng och bakning som gäller. Sen är det måndag. Snacka om att en vecka kan börja bra för en gångs skull!

Sen...är det bara att leva den veckan ut så är det partaj på lördagen där med!

Put your hands up

Har haft en rätt chill kväll med hårfärgning, bonde söker fru och nu lite grey's anatomy.
Funderar skarpt på om jag ska börja glo på Dexter, känner att det börjar bli dags för det.

På tal om annat är väldigt svårt att veta vad man vill här i livet...


Men just nu vet jag att jag vill, jag vill, jag vill.

 

Skärpning Norberg.


No air

Idag har jag, tro det eller ej, jobbat.
Från tidiga morgon (närmare bestämt 7) till sena eftermiddagen (halv 4 alltså).
Var helt okej faktiskt. Har inte vart allt för stressigt utan vi hann med allt och lite till, vilket inte alls hör till vanligheterna.

Idag var det bandsläpp till Peace & Love 2011 också. Jag har bestämt mig redan nu, jag måste dit! Jag har inte varit där sedan 2008, och jösses vad kul man hade då. Tyvärr missade jag det x2 med tanke på både jobb och englandsflytten. Så det är väl bara att ta igen nu då? Eller?

Jag tror 2011 kommer bli ett bra år.

Love the way you lie

Vet inte riktigt vad jag tänker för tillfället.
Lika bra det kanske.


Träning ikväll äntligen! Ska bli förbannat skönt.
Trots att man är lite småjävlig fortfarande. Shit the same. Pallar inte sitta hemma nå mer.

Jobb imorgon också. Jiiiihaa

Happy Birthday


Bild på mig och Tove från studentbalen 2009

Idag fyller Tove 20 år! Grattis hunni <3

En vecka kvar för min del ;)


It's something in the air

Idag har det spenderats lite tid med brudarna och vi har inhandlat lite behövligheter inför festligheterna.
Det gick galet fort efter att vi puttrat till Borlänge. Blev en sväng på Dollarstore, Lager 70, Barnens Hus och Rusta innan vi ansåg oss nöjda och gick och käkade på Donken. Redigt härlig eftermiddag!


Addicted

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.
Tusen gånger om.



Gubben i lådan

Jag tror minsann att jag kan lyckas med allt.

sjukt...

Fall for You

Secondhand Serenade - Fall For You

Jag dör lite varje gång jag lyssnar på den låten.
Den är så bra, så fin, så passande...oavsett humör.

Kommmer ihåg när jag fick den skickad till mig också.
Under en tid man inte var på topp. Det hjälpte faktiskt.
Som musik så ofta gör.

Tack för att du gav mig det där tipset en gång för länge sedan Calle!
Det glöms inte bort i första taget.

Combat

Idag har jag upptäckt något jag är otroligt dålig på...
Är Stina DÅLIG på NÅGOT? tänker ni säkert nu.
Och ja, det är jag faktiskt.
Jag är förskräckligt dålig på att sätta i linser. Det tar ungefär en kvart per öga....och då är det en underdrift.
Det borde vara något slags rekord, haha.



Såhär ser linserna ut förresten! En del av min maskeradklädsel ;) cute huh?

Crazy about you

Har sökt jobb. Nu igen.
Får se om dom här hör av sig eller inte...
Spännande vilket som, hihi.

Nu blir det till att glo på Biggest Loser med familjen.
Orkar inte så mycket annat. Drar i mig lite te också, så man kurerar halsfan åtminstone lite.

Cooler than me

Halsen är fortfarande helt pepp, därför ingen träning idag heller.
Det svider lite faktiskt. För jag vill så gärna!

För tillfället lagar jag korvstroganoff. Och städat huset har jag gjort också!
Levat som husfru de senaste dagarna, haha. Imorgon blir det jobb också, uppe på Gruvrisskolan.
Frågan är bara... hur i hela friden ska jag hitta dit?

I put some new shoes on and suddenly everything is right


Wohoo! Mina boots kom hem idag - löööv them! :D


You know what

För första gången någonsin har jag idag lagat lasagne.
Från grunden (utom pastaplattorna som råkar vara färdiga)!
Så den står i ugnen för tillfället, får se vad smaken är senare ;) haha.

Förresten, igår fick vi tjejer äntligen tummen ur röven och fick tag i en lokal för vår 20-års fest (det är vad vi legat och planerat ett tag), samt skrivit inbjudan och skickat ut. Är galet pepp.
Maskerad tema är det också! Jihoo

the pursuit of happiness

De senaste veckorna har jag varit gladare än någonsin.
Jag har inte den minsta aning om varför, men jag känner det själv.
Jag har skrattat så otroligt mycket mer. Jag har haft det så roligt.
Nästan allt går som jag vill. Jag lyckas med allt.
Hur nu allt detta gått till vet jag inte heller.
För jag kan inte komma på att jag har gjort något speciellt. Eller har jag det?

Kanske går allt så mycket bättre bara man försöker vara lite gladare?
Jag tycker iof att jag varit lika bitter som vanligt i sättet annars, men det kanske jag inte har...
Jag ska inte klaga, det får gärna fortsätta vara såhär.
Vem vill inte att allt ska gå bra?

Kanske är saken den att man ska våga satsa och ge allt en chans?

Don't tell me what to do

Idag har jag legat hemma med halsfluss. Inte världens trevligaste kanske.
Men är rätt pigg nu ändå.

Jag och Tove ligger i jakt på lokaler men det verkar inte vara det lättaste. Antingen så dröjer dom i hundra år, eller så vet dom ingenting, eller så svarar dom helt enkelt inte.

Förresten, vad borde man klä ut sig till på Halloween?

13 dagar kvar... 7 för Tove.


Soulmate

Skjut mig långsamt.


Min hals är inte nådig.


Har testat klänningar från lite olika århundraden ikväll. Trevligt det.
Samt kikat på gamla kort hemma hos Farfar. Mys.

Nu ska jag gå och dö lite innan man ska upp runt 5 imorgon bitti :(

As soon as it gets

Blev till att jobba idag.
För ovanlighetens skull var jag inte trött hela morgonen, utan det smög sig på under lunchen istället.
Annars gick det fint.

Vaknade upp med halsont igen, och halsen har svullnat upp. Känns ungefär som att jag har en golfboll på ena sidan. Nice! Halsfluss på G? Fan.

Jobb imorgon igen...om det går som man vill.

Guldkorn

Gårdagen blev lyckad över förväntan!

Vann matchen mot Åmot med 5-4! Vilket känns gött som tusan bara det.

Sedan var jag och Hanna sugna på utgång så vi gjorde oss iordning och förade i vår ensamhet i Hanna och Lisas lägenhet i stan (med lite besök från tre andra filurer). Drog oss sedan ner mot stan där det visade sig att Rådis hade en kö utan dess like, gick och tog ut pengar och träffade i all hast G2 från laget. Nice!

Kvällen slutade sedan på Etage där jag och Hanna skakade rumpa med diverse personer, fick lyssna på beat boxande och skratta - rejält.

Lyckat, som tusan!


Step it up

Idag fyller min kära mor år, så Grattis till henne! :)

Utöver det är det fredag också. Härligt!


Mor och jag.


they don't move my intellect

Nej fy.

Ingen vidare dag. Helt slö, ont i kroppen och halsont.
Ska kika på träningen iaf...och kanske kasta boll med mig själv.
Testa ett par converse hos Matilda också kanske.

Pratade med Tove idag också. Så nu börjar det ta sig lite smått iaf :)
Vi får se hur det hela slutar...

We love this city

För en gångs skull gick jag upp i någorlunda tid idag.
Det vill säga tjugo över 9. Detta trots att man inte somnade förrän runt 1! Det är ändå rätt bra jobbat, för att vara jag.

Tyvärr vaknade jag upp till halsont, vilket kanske inte är den idealiska starten på morgonen, men det är bara att köra på ändå.

Igår blev det till att fira Jennie som fyllde år för att sedan åka in till stan och hälsa på Daniel. Blev en massa snack om kameror, jobb och "kungarna av Tylösand" - trevligt! Skulle ha pratat med Tove också och planerat lite, men det blev inte av (?). I vilket fall var jag inte hemma förrän runt halv 12 så det var nog kanske sent vilket som, haha. Får ta det ikväll kanske eller så :) För det lär bli av nu.... inte långt kvar! :D


Toves bild. Från när Matilda fyllde år :)


This something

Ibland är det ett hårt liv att vara populär.

Just sayin...

So don't fall

Just det, kanske borde berätta vad som hänt i helgen!
Här kommer en summering:

Fredag. Jag hade tänkt gå och lägga mig tidigt eftersom jag skulle upp och spela match på lördagen. Tyvärr gick det inte som tänkt (även om jag var trött redan vid 6 på kvällen) och jag satt och kikade på film med familjen till närmare halv 12.

Lördag. Åkte till Smedjebacken med laget och upplevde matchen från helvetet. Ungefär. Men, kul att ha fått målvaktspremiären avklarad. Kan dock behöva fler träningar på mig. Blev sedan lagfest hemma hos Hedman som var vettlöst trevlig. Drog sedan till Etage med hälften av dem runt 12-snåret. De adnra hade dragit till Herrarna och sedan Åh. Etage var helt ok med mycket dans och trevliga människor. Tove klarade sig även utan klämda fingrar!

Söndag. Fick hoppa in i duschen vid halv 10 eftersom jag skulle åka med Tove till stan och gå på Model Lab. Inte världens piggaste men det gick bra. Packade väskan med 100 olika outfits, som sedan visade sig vara helt onödigt, och hoppade på bussen. Tove missade den men hann sedan till stan ändå. Fick sedan bli sminkade av sminköser och sedan fotograferade framför diverse bakgrunder. Jag och Tove valde sedan ut 5 bilder var, vilket visade sig hamna på en så fin summa som 1500:-/var. Fy fan. Men, fick åtminstone 1 bild gratis efter att ha fyllt i lite namn och telefonnummer (sorry allihop, haha).

Har med andra ord haft en rätt trevlig helg :)


En av bilderna från Model Lab. Är inte så nöjd...faktiskt. Meeen, vafan.


Make up your mind



Hade faktiskt glömt den här tröjan i garderoben.
Fick den av Jocke en gång i tiden, haha.

Just don't fall
Recklessly, headlessly in love with me
Cause it's gonna be
All heartbreak
Blissfully painful and insanity
If we agree
Oh, you can hang with me

Ibland lyckas Robyn faktist få det hela på pricken.

 


Can't you see

är helt död.
får bli en riktig uppdatering imorgon, för nu orkar jag verkligen inte.

Just the way you are

Vissa människor har jag grova problem med. Att säga att jag hatar dom vore fel, att säga att jag har problem med dem är bättre, för det kan man göra något åt.

Dessa människor är sådana som först behandlar dig väl, hör av sig med jämna mellanrum och bryr sig om dig, så länge det passar dom. Sedan låtsas dom som att man inte finns, gör saker dom VET kommer att irritera dig, är allmänt nonchalanta och bryr sig inte om konsekvenserna, för att sedan komma tillbaka efter ett tag och låtsas som att inget har hänt?

Bara för att dessa människorna har minnen som guldfiskar betyder inte det att du (i detta fallet jag) har det. Att människor tror att dom ska bli förlåtna så fort dom börjar prata med dig igen är helt åt fanders. Hur kan dom tro något sådant?

Just nu tycker säkert folk att jag verkar långsint, men om ni tänker efter, hur gärna vill ni umgås med någon som gång på gång sviker och försvinner så fort du behöver dom?

Jag tror att jag faktiskt mest bara är trött på människor i allmänhet.

Över till något roligare! Denna vecka har jag känt mig omåttligt populär! Sms har trillat in med jämna mellanrum, vilket i sig är överdrivet förvånande. Jag menar, jag brukar mest få enstaka ett sms då och då av antingen min tränare eller min mamma. Men denna vecka var det annorlunda. Har fått flera sms från folk jag inte pratat med på länge (kan dom passa in på ovanstående måntro? hm?) så det var oväntat. Då kommer vi till frågan...vad fan beror det på?

what's up with that

Det är fredag och jag är tröttare än jag varit på länge.
En rätt skön känsla. Har blivit en hel del jobb den här veckan, även det känns bra.
Jobbade faktiskt på Hälsinggården idag! Var grymt kul. Assköna kollegor.

Imorgon är det seriepremiär! :D avslutar med lagfest. Är taggad till tusen.
Så hoppas för min del att det går bra i målet imorgon. Fingers crossed

Are you messing with me?



Sånt här kan förstöra hela min kväll!

Meen, jag dränker sorgerna med lite marabou gräddnougat så att så farligt var det inte.

Förresten, jag har nog Sveriges vackraste armar idag! Men det sket man väl i, vi kör i morgon på träningen igen. Jag menar, är ju match på lördag. Lika bra att härda lite.

Club can't handle me

förlåt för dålig uppdatering, men har inte haft tid idag.
Har jobbat sen imorse, var hemma en sväng och åt och slängde ihop grejor sen drog jag på träning.

Är nu helt och håller målvakt för laget! Känns...kul! Även om märkena på kroppen svider rätt rejält. Men jag härdar mig! Taggar inför helgen då vi tänker slå på stort.

Lär gå å lägga mig snart. Det kostar att ligga på topp. Jag menar, man ska ju jobba imorgon också. Puh.

Could you imagine

Måste göra något åt designen snart igen.
Får ta och jobba på en ny header inom kort. Vi får se hur det går :)

We don't celebrate

Ännu en måndag, ännu en ny vecka.

En sak som är lite annorlunda denna vecka är att jag är sjukt optimistikt för en gångs skull, proppad med positiv energi, bra karma, you name it. Ja, nästan iaf.

Jag vet inte riktigt vad det beror på, kanske för att jag vet att jag kommer att få jobba lite?
Kanske för att jag får träna lite innebandy?
Kanske för att det är seriepremiär på lördag?
Kanske för att jag ska på fotografering med dom bästa på söndag?
Kanske för att både jag och Tove fyller 20 inom ett par veckor och planerar stort partaj med Matilda?
Kanske för att jag känner att det går bra nu?

En massa kanske finns uppradade där uppe. Men jag tror nog att det kan bero lite på alltihop. En liten del av varje. Livet är härligt!

Förresten, vilket fult ord kanske är. Det blir mycket finare om man delar upp det... kan ske


sniggt sa Stina.


Gonna Find Another You

Min syster (Madde) och jag får ofta höra att vi är väldigt lika.
Så här kommer faktiskt en bild så att ni får avgöra...är vi lika?


Madde till vänster, jag till höger. Bilden är tagen innan vi ska fjällvandra. Haha


I guess

Bilder från härom dagen med Malin!


Malin och Ladan

Praktexemplar på flugsvampar

Malin :)

Sundborns ån

Jag, på en sten


Så där ja.

it's ok, because I like the way it hurts

Har alltså spenderat helgen uppe i Transtrand med familj och vänner.
Tyvärr funkade inte internet som jag ville där uppe i fjällstugan så det blev tyvärr inte någon uppdatering därifrån.

Men har iaf ätit mycket god mat, vräkt i mig annat smått och gott samt fjällvandrat en hel del...och shoppat.
Inte för att Sälen har mycket till shoppingutbud, men dom har åtminstone en del bra saker. Som ett Stadium Outlet. Det slutade med en fleecejacka och nya trosor. Gött. Var sugen på en jacka också, men tänkte att jag köper en annan istället.

Just det, igår vann mitt kära innebandylag träningsmatchen också :) förbannat vad härligt! Det bådar gott för nästa helg.

Ska försöka ladda upp lite bilder inom kort....så det slipper vara så tråkigt mycket text.

RSS 2.0