Turn the lights off

Sitter hemma hos mina kiusiner för tillfället.
Kan väl säga att det är skapligt trevligt!
Även om vi har haft lite folk som fallit bort under kvällen (de har dragit till krogen)...
Men vi får snart lite folk som fyller på. Det känns fint!
Nej...nu går jag och hämtar ngt mer att dricka innan man hoppar ner i jacuzzin ;)

Love like winter

Nu har det varit lite dött här i ett par dagar..
Men jag har inte haft riktigt lust med att blogga.
Inte haft allt för mycket att skriva om heller för den delen.

Meen, har gjort en del kul med håret. Fast ni får inte så några bilder än.
Fär det är inte klart än :) Det får bli nu under påskhelgen eller ngt.

Sugar, we're goin down

Mamma kom hem med lite Quilla Simplex (hostmedicin för den om inte vet) så nu blev jag glad! (tänker även lite på Maja när jag tar en eftersom hon också gillar den så mycket ;) haha) Nej fy fasen. Mår egentligen inte allt för pepp. Men har inte bestämt mig om jag ska ta bort tillgängligheten imorgon än eller inte. Känns nästan som att jag inte kan det, bara för att det är röd dag på fredag så att det försvinner en dag även då. Vi får se hur det blir...


Fin bild från roadtrip med Maja i vintras.

Ska förresten försöka fixa lite med håret imorgon. Om jag orkar. Önska mig lycka till!


Something on your mind

Efter att hostat mig igenom natten känns det inte riktigt lika tungt idag faktiskt.
Vad det beror på vet jag inte riktigt, men skönt är det :)
Njutit av vädret även idag också.

Jag hoppas på att jag kan få lite jobb i veckan också, eftersom det ser ut som att nästa vecka kan bli skapligt fullspäckad!!!

Jag är pepp :) Och på väg att bli frisk, vädret är kanon och det är bara lite mer än en vecka kvar till ELITE.
+ Att man kanske drar till Stockholm redan på måndag! Underbaaart.

Once, that's all I said.

Eftersom jag är lat kommer nu bilderna från helgen i ett samlat inlägg istället!
Snällt va?


Fredagens grillning, Linnea och Fille!

Fille, Maja, Linnea, Johan, Niclas och Mattias

Förkrök i Linneas vardagsrum (Y)

Lördagens trevligheter. Fördrink på soldäck!

Blev senare bad i tunnan (den gråa övertäckta saken) och av några även bad i poolen (temperatur: 5+ grader)
Jag behöver inte nämna att jag INTE badade i poolen va? Bra!


Dagens temperatur på baksidan i skuggan. Jag tror nog ni kan gissa er till vad jag har gjort idag.
Om inte kan jag berätta att dagen mest innehållit en massa sol och Nora Roberts.. och pizza.
Solen har hjälpt till rätt bra och jag känner mig inte lika mycket som ett roadkill som tidigare, trots att jag fortfarande känner mig pissigt förkyld. Men, det är smällar man får ta här livet. Nu är jag åtminstone inte lika blek som ett lik.

Tack och hej!


Shake it all over

Min hals kliar som fasen och är ungefär dubbelt så stor som normalt.
Hostar var och varannan minut och låter rätt likt en kråka när jag pratar.
Jag tror minsann att det är möjligt att jag håller på att bli sjuk!
Om inte annat så är det något konstigt på gång.
Meeen, vi hoppas det går över imorgon och att jag blir fullbokad med jobb hela nästa vecka.
Det hade på något sätt suttit otroligt bra.

Nej, nu ska jag sova.
Allt jacuzzi-badande tar på krafterna...

Nothing ever will

Blev grillning på Kvarnberget igår!
Sjuukt trevligt med sällskap man inte träffar allt för ofta :)
Får tacka för det grabbar!
Kan lova att vi alla njöt av maten när den äntligen var klar (vilket var efter 8 eller så).
Spelade sedan ölspel och snackade skit. Johan ordbajsade som fasen, haha.
Dök upp mer och mer folk under kvällen och tillslut hade vi de tre bröderna Eriksson och två av systrarna Norberg på festen. Nice!
Drog ner på stan och försökte få in Nick och Madde lite överallt, det gick inge vidare. Slutade med att dom fick gå på Maestro istället och jag mfl. var inne på Bishops. Njöt av trevligt sällskap hela kvällen!
Hade sjukt kul och tog tillslut nattbussen hem med Mattias. Haha.
Sov sedan som en stock.

Idag kaanske jag ska försöka steka lite. Sedan är det en välbehövlig dusch som gäller innan man ska iväg till min kära farbror för mat och jacuzzi bad!

Nice helg indeed

Get high on life

Idag blev det att gå upp tidigt.
Jobb 10.30-14.30, vilket alltså betydde att jag behövde ta 8-bussen.
För att få tiden att gå handlade jag frukost på Hemköp och åkte upp till Lugnet och solade i en kvart.
Grymt skönt faktiskt! Har inte gjort det på flera år.
Spenderade sedan lite tid på jobbet alltså.
Alltid lika kul att träffa på alla på Haraldsbo :)
Pratade en sväng med kära Ronya på telefonen också!
Härligt att höra från dig! Om mindre än två veckor ses vi.

Ikväll blir det grillning med en hög sköna människor och eventuellt en öl på Pitchers.
Det låter inte helt fel i mina öron kan jag lova!

Dag för duschen...

Q&A

Fick en fråga om hur jag har råd med att åka jorden runt, shoppa och festa när jag inte jobbar så mycket?
Svar:
Ja, för det första så har jag alltid sparat pengar + att jag fick extra sparpengar av mor och far när jag fyllde 20.  Det är de pengarna som hittills stått för min jordenrunt resa. Och shoppa, ja visst, det gör jag rätt ofta. Men sedan när var något av det jag handlade särskilt dyrt? Och det med festandet, jag lägger inte mycket pengar på alkohol eller så utan kanske nån hundralapp på själva resan till/från "festen" och det tycker jag det är värt när man har kul. Så jo, jag har råd. Jag menar, är ju inte precis som att jag inte jobbar alls. Med andra ord har jag alltid någon slags inkomst varje månad + att jag faktiskt kan spara pengar. Så länge man tänker efter vad man lägger pengarna på så kan man få dem att räcka :)

Var det svar nog?

L'amour toujours

Kändes som att det var kaos här om dagen.
Och det var det också, på vissa plan.
Inget som egentligen drabbar mig, men någon i min omgivning...
Vilket då alltså, indirekt, drabbar mig.
Därav frustrationen.

Igår jobbade jag på Träflaskan igen.
Hade det riktigt trevligt med barnen.
På rasten fick jag sms. Ronja, du gjorde min dag! Tack!
Jag är så glad för alla människor jag fått in i mitt liv den sista tiden.
Utan er skulle inget vara som det idag är!
Det är underbart. Allt tack vare er...

Det finns så mycket att vara nöjd och glad över nu för tiden :)
För att fira ska jag nog inhandla en Onepice (från Gina, haha)... frågan är då.... Rosa eller Marinblå?

Don't bring me down

Just nu vet jag fasen inte vad som händer.
Massa konstigheter på gång...
Känner mig helt snurrig i huvudet av allt som sker.
Hur i HELVETE gick det där till?
kan bara hoppas att det löser sig.
Det MÅSTE lösa sig.
Hur ska saker och ting annars bli som det var tänkt?

Men det är väl just det.
När blir något någonsin som man tänkt sig?

You can't keep up


Så...såg jag ut när jag drog till jobbet idag!

Jobbade med Linda Sundlöf haha. Trevligt med någon man känner igen.
Var en till vikarie där också, Pontus. Vi som fick sköta eftermiddagen själva då alla ordinarie personal försvann.
Blir jobb på samma ställe imorgon (Y)

Det går bra nu...


Here comes a BOOM

Vaknade av någon konstig anledning av mig själv vid 6.
Vägrade självklart att gå upp och låg istället kvar i sängen till halv 11. Haha.
Börjar alltså jobbet om två timmar. Men det ska bli skoj! Blir la antagligen att vara utomhus så gott som hela eftermiddagen. Väldigt mycket skönare hade det kunnat tänkas vara om solen ville kika fram?
Just nu ser allt bara grådaskigt och tråkigt ut.
Vi får se hur det går med det :)

Just det, igår blev det lite bus och uppladdning inför ELITE...igen... Haha.
Jag har så mycket planer. Men så många. Det kommer bli awesome!
Jag och Sabina ska ösa lite igen också ;) Och så ska man få Joy att kirra en outfit.
Förhoppningsvis Maja och Linn också :D Haha och kanske Petra när vi ändå är i farten?

Spännande. Haha.

Do it like a Dude

Idag vaknade jag och kände mig som en människa igen åtminstone.
Var helt slut igår när jag kom hem från Uppsala!
Har iaf tagit tag i mig själv och körde lite på träningscykeln. Klarade av bra mycket mer än 2 minuter idag iaf ;) haha. Får se hur länge jag orkar hålla idet. Men ska försöka köra ett par minuter varje/varannan dag fram till Elite.
Sen kanske jag orkar flytta över lite träning utomhus...eller införskaffa gymkort?
Vi får se hur hurtig jag orkar vara helt enkelt.

Imorgon och onsdag blir det jobb på ett av dagisarna här i Sundborn där jag bor, vilket betyder att jag kan sova bra länge med tanke på att det bara tar två minuter att gå dit - toppen!

Imorgon fyller Linn 20 också :D Och på onsdag blir det glassätning med Maja.
Eftersom det inte blir något Sälen till helgen för min del så får vi se vad den har att bjuda på istället!
Antagligen blir det åtminstone något roligt om jag känner mig själv rätt :)

Mr. Saxobeat

Har haft en så sjukt rolig helg så det finns inte!

Drog under lördagen in till stan med Maja och besökte systemet och Ica.
Åkte sedan hem till Linnea och duschade, stoppade i linser och annat roligt.
Efter att Linnea äntligen slutat och hon lyckats göra sig någorlunda iordning kunde vi hoppa in i bilen och gasa iväg till Uppsala! Eller ja, efter att vi gjort en snabbvisit på MAX och Statoil då.
Vid halv 8 hade vi tagit oss hem till John och Richard där de satt och förade med Thomas.
Redigt trevligt var det där!
Vid 11 snåret tog vi taxi och hamnade vid Fame och 100%party.

Var sånt jäääkla ös där! Vi stod på scenen och röjde järnet! Jag och Sabina hade det redigt trevligt när vi rännde runt overallt kan jag lova. Haha, finns skapligt många bilder som kan visa det ;) Så tack UPPSALA för att ni visade hur man ska röja!!

Vid 3, halv 4 rörde vi oss vidare mot MAX och käkade. Jag och Maja följde med till hotellet som de andra sov på och satt nere i Lobbyn och hade det allmänt trevligt. Rörde oss mot rummen och antar att vi somnade efter 6 nångongång. Börjar bli lite standard det där känns det som!

Vid 10 snåret fick Jesper för sig att jävlas med Jocke och hällde vatten i ansiktet på honom. Jockiboi fick spel och reste sig fort som fan och skulle springa efter, ändrade sig i luften, råkade slå till mig, samt en massa flaskor på bordet och Jesper flög ut genom dörren snabbare än jag någonsin sett honom röra sig förut. Och jag har nu ett fett jävla blåmärke på låret! Haha, tack!

Har även dansat sönder mina skor och fått skavsår i knävecken... Men det är väl så det ska vara när man kör KBK style?


Jag, Sabina och Linnea inne på Fame


Livin' it up!

Eftersom jag fått en del frågor om min prickiga jumpsuit så kan jag berätta att den finns att köpa på H&M för det förträffliga priset 199:- !

Ja, idag har jag då jobbat så gott som hela dagen. Märktes att det var fredag kan jag lova! haha.
Snackades om tamponger indränkta i sprit (?) och sprit i allmänhet. Haha, käkades blåbärspaj ;) Förjäkla gott må jag säga.

Efter jobbet blev det att dra en snabbis till systemet, hittade några roliga nya smaker (och extremt snygga flaskor) Xider. Ska bli spännande att smaka imorgon! Sedan tog jag en tur till Fest & present och kikade. Dom har en hel del roliga grejer :) Men hittade tyvärr inget nytt, eller jo...  saker som kunde komplettera det jag redan hade..så det fick bli det! Men kanske ska dit och be henne beställa hem lite annat senare.

Imorgon blir det alltså dags för Uppsala! 100%party med crew kommer dit och livar upp stället. Ska bli så sjuuuukt roligt! Får se om jag vågar gå runt halvnaken eller inte. Det återstår att se!

Sneakpeak?


Schhh, sneakpeak på morgondagens outfit (?).. psst...säg inget till någon!


You know you've got to help me out

It changed me, from the coldhearted girl I used to be...

Sov kvar hos Sugardaddy (Maja) igår, vilket var trevligt!
Vi åt alldeles för mycket mat, åkte och handlade godis och glass och tryckte i oss lite till.
Haha, så himla fint! Har ca 11 glassar kvar som ligget i frysen där i Källviken. Men det är vackert har jag hört!

Gick på långpromenad idag också, extremt skönt i blåsten som varit idag - eller inte! Trodde vi skulle blåsa bort mer än en gång. Ett träd hade bestämt sig att lägga sig över vägen också. En jäkla tur att mannen (?) som var där och gick hade hunnit förbi innan det föll, annars hade det varit jag och Maja som hittat resterna.

Utöver det har vi hunnit med att testa nyöppnade MAX i Falun också! (Falun är sjukt efter, vi vet det redan) Det var helt okej. Gick förvånansvärt fort att få maten så + för det! Men nu är jag fattigare än en kyrkråtta... vilket inte bådar så gott för kommande två helgerna! haha

Antagligen blir det Uppsala i helgen med 100%party :) Och det känns pepp som vanligt! Nästa helg blir det Sälen :D Med kära Linn som äntligen fyller 20 nästa vecka ;)

Nothing less than fucking perfect

Har vaknat ungefär 500ggr sedan klocka 6 imorse, vilket kändes sjukt ovärt.
Speciellt eftersom jag fick sova till 9 (jag vägrade gå upp tidigare).
Och eftersom jag är så envis sitter jag nu med dunkande huvudvärk eftersom jag inte gick upp från början.
Men spillerill, det går la över. Blir jobb 11-15.30 idag och sen ska jag träffa mitt kära kisscorn! haha.

Det här blir nog en bra dag.

So long!

Sunshine, where are you heading?


(det ser bara liite ut som kameltoe, haha)
Jag vill bara ha sommar nu så jag kan få springa runt lite i dom här kläderna! haha.
Fast måste sy om jumpsuiten lite :) Fick lov att köpa den i strl 36, som tyvärr visade sig vara lite stor i ryggen.
Men det fixar jag med symaskinen. Förhoppningsvis.

Idag har jag för övrigt inte gjort ett skit. Tvättat lite, typ.
Imorgon blir det jobb 11-15.30 och sen ska jag leka med Maja.
Kommer bli awesome!
23 dagar kvar till Elite-kryssningen också. WoopWoop.


The last time, whenever...


Give me summer, give me some heat
out on the dancefloor, lets feel the beat

boom boom


It was all yellow

Och så var man nu tillbaka igen då.
Åkte ju som sagt till Västerås i fredags.
Hade det trevligt hemma hos mormor och morfar och gick säkerligen upp en sisådär 10 kg pga all mat och fika man fick lov att proppa i sig. Men det är väl så det ska var ibland?

Lördagen gick åt till att vänta. En massa. Till slut kom kära Linn och hämtade upp mig och vi drog iväg på äventyr till Bäckby där vi lyckades gå helt fel och ränna runt i säkert en halvtimme. Fast vi hittade fram till rätt ställe till slut! Fullt med folk och förkrök var igång. Kände mig sjukligt stressad och bytte om i 190. Efter någon timme av trevligt umgänge och alkohol drog vi oss mot bussen och centrum! Var HELT galet drag på SILK kan jag lova! Hade sjukligt roligt och Italobrothers levererade som vanligt. Drog "hem" runt 3 snåret (tror jag?) och efterfesten drog igång! Haha, var helt galet. Spyor, galna upptåg, duschande, kliande på ryggen, mer alkohol, folk som sov under köksbordet, Linn som sov i hallen osv. Somnade vackert vid 7 tiden!

Drog till stan med Linn vid 12 och käkade på Donken, kilade runt i lite butiker och åkte sedan tillbaka med bussen till bilen. Trött som få höll jag mig ändå vaken tills vi kommit fram till stora vägen och närmade oss Avesta ;) haha. Sedan sov jag som ett barn ända fram till Falun!

Tråkig uppdatering, jag vet. Men orkar inte lägga in allt för mkt entusiasm för tillfället ;) Det får komma lite senare. Lägger nog upp en film från helgen då också... och kanske berättar jag lite sjuka grejer också. Men det får vi som sagt senare.

Pösshäj

RSS 2.0