Kom änglar kom älvor

Okej, har uppdaterat extremt dåligt nu på sistone.
Men det har sin anledningar. Jag har dels inte varit hemma samt ej haft tid.
Åkte på kryssning i torsdags och kom hem under lördagseftermiddagen. Åkte då hem till Tove och käkade middag och pratade med flickorna. Mycket trevligt!

Kryssningen var förresten bland det roligaste jag har gjort!
Har hänt så mycket stört roliga grejer och jag längtar redan tills nästa.

Och du kan inte se
när löven faller ner, hur fel jag är..


Linn, Jag och Linnea på kryssningen :)




Acting crazy 'cause of you

Igår så blev det festligheter med släkten!
"Faster" Susanne har nämligen precis fyllt 50år :)

Efter att ha spenderat ett par timmar där så blev det en spontan utgång med Matilda, sjukt värt!
Trevligt och umgås med tösen för en gångs skull :) har blivit allt för lite sådant på senaste tiden. Hon som åker snart och allt!

Idag har det blivit slött med att glo på TV och trycka pizza, gött kan jag lova.
Maja kommer hit ikväll också... vi ska kika på vad Victorias Secret har att erbjuda så det blir att beställa där ifrån :)

Imorgon lär jag dra till banken och prata lite, sen är det dags för fika med bästa Emina!

4 dagar kvar till totalt röj också - nice!

It's way to powerfull

Blev som sagt fika idag. På Waynes för en gångs skull!
Jag är nog den enda i Falun som knappt brukar hänga där...
Sedan drog jag Therese och Erika och kikade i lite affärer.
Blev självklart lite inköp, som vanligt.
En topp från JC, trosor från Gina och hårfärg från H&M.
Extremt intressant att veta, jag vet. Skriv upp det så ni kommer ihåg, det blir quiz på det sen!

Jag och Therese drog sedan och hämtade upp Cecilia och hennes karl och vi kikade in Svärdsjö niornas bal.
Det var mys! Efter det drog jag och Tess hem och käkade och badade väl behövd bastu. Satan i gatan vad skönt det var! Och nu känner man sig sådär lagom mör... men lika bra det så man kan gå och lägga sig snart... man lär ju orka med morgondagens festligheter med släkt och vänner.

So long, suckers!

You think you're cooler than me



Dagens look...eller nått. Drar till stan med Therese och myser lite. Sen är det dags för bastubad!
Livet är nice...

When the drugs don't work

Det har varit en rätt slö dag idag.
Men det har varit rätt skönt ändå måste jag säga.
Imorgon är det dags för verkligheten att knacka på igen....
Jag ska alltså iväg och jobba

Fast, det är skönt att ha lite jobb iaf så man vet att det kommer att komma komma in lite pengar senare.

Taggar som fasen inför den kommande kryssningen, lite mer än en vecka kvar nu bara!
Sen är det dags att tagga om för Egypten. Pepp som aldrig förr.

A boombox can change the world

Efter en fullspäckad helg med "tjej-häng", sitter man nu hemma i soffan och degar.
Sjukligt skönt. Även om det är det enda jag har gjort idag, även hemma hos Maja ;) haha.

På fredagen blev det lite jobb i Templets kiosk medans laget lirade match. Skönt nog bjöd de på storvinst mot mötande IK Sätra. Åkte rally in till stan där vi snabbt gjorde oss iordning för att sedan gå ut.
Etage var det som stod på schemat, men efter att ha spenderat ungefär 40 minuter där fick vi nog av alla små barn som intagit stället (hur dom antingen lyckats klä ut sig till prostituerade eller kärringar är ett mysterium).

Det var helt enkelt inte kul över huvudtaget att trängas med fjortisar med korsetter och kortkort med idomin i halva ansiktet. Så vi gick på VC. Där var det också dött, haha men vi stannade till stängning och hade trevligt tillsammans!
Men antar att det är VC som gäller nu fram över. Etage är numer heeeeelt värdelöst.

Lördagen spenderades med Maja, samt Linnea och Linn. Det lagades mat och snackades skit och gloddes på film. Nice kväll faktiskt!

Nu ska jag peppa för resterande vecka..

It's a heartache



Ungefär såhär snygg är jag dagen-efter. Idag alltså.

För nog blev det utgång igår i alla fall. Fan. Haha.
Men hade det sjukt trevligt hemma hos Sanne! Krogen var rätt död, men med rätt sällskap är allt kul.
Kom hem vid 3 snåret istället för 11 som planerat. Men sånt är fint!
Spontant ska det vara :)

Tonight I'm lovin' you

Idag fyller ingen mindre än Sanne år, vilket betyder att det ska firas!
Så det blir att dra dit med tjejerna en sväng och säga Grattis. Mys.

Snackade med doktorn imorse också. Antagligen har jag Mykoplasma eller lätt lunginflammation.
Men ska in och ta prover nån dag framöver så får vi se. Bara jag blir av med det snart så är jag nöjd!

Annars så närmar sig både kryssningen och egypten med stormsteg, and I am way happy!

På lördag blir det mys med Maja :)

Murder, she says



bildkälla: Fritidsresor

Resa till Hurghada bokat med Therese i början av Februari :) Nice kan jag lova!


Because, you are

Om ett år kanske vi står på just den stranden Maja. Hur galet är inte det?

Efter att ha spenderat helgen med att planera så känner jag mig mer motiverad än någonsin att åka iväg.
Jag känner mig till och med motiverad till att jobba en massa så att vi ska kunna komma iväg snabbare (money, you know), och det är inte något jag brukar känna att jag vill göra annars. Jobba alltså. Just därför är jag så jävla taggad just nu! Jag vill komma iväg, Sverige är ett så tråkigt land. Falun är en så tråkig stad. Sundborn är som världens ände. Trots detta vet jag att man kommer sakna det lite när man väl är borta. Men jag reser hellre och upplever saker. Folk klagar på att jag flänger runt så mycket, men palla vara kvar här. Maja, ska bli så jäkla skönt att dra iväg till andra sidan jorden och få andas lite!

För att inte tala om snabb semester inom kort också. Alla slags uppehåll från verkligheten uppskattas... av någon konstig anledning.


This is what we do

Jaha, nu ifck jag lov att lägga in lite musik iaf... haha


Lonley Island ft. Akon - I Just had Sex


Afrojack ft. Eva Simons - Take over Control


ItaloBrothers - Stamp on the Ground


Linda Pritchard - Fast Car (Istyles vs King remix)


Henok Achido - High on Life (When the drugs don't work)

Det får duga för nu ;)


Call your girlfriend

You just tell her that the only way her heart will mend
is when she learns to love again
And it won't make sense right now
but you're still her friend
And then you let her down easy


Okej, nu fick jag lov att tipsa om en låt iaf.
Robyn - Call your girlfriend
Jag hade helt ärligt kunna skriva låten själv. Ungefär så bra passar den!

High on life

Det här hade kunnat bli ett inlägg där jag tipsar om lite musik, eftersom jag har hört mycket bra sådan på sista tiden. Men sen kom jag på att det hade varit jobbigt att leta upp länkar till alla dessa låtar så jag struntar i det för nu. Det får komma när jag blivit mindre lat!

Nu kan jag nämligen istället berätta om de storslagna planerna som dykt upp för 2011!
Det ser nämligen ut såhär för tillfället:
Drar på 100% party kryssning till Riga den 27:e januari med härliga brudar.
I slutet av februari alternativt början av mars så blir det utlandsresa, antagligen Egypten med bästa Therese!
Sedan har vi ju juni när Bella tar studenten, Peace & Love dyker upp och jag och Maja tänkte busa lite.
Sedan, till hösten runt oktober där... är det tänkt att jag ska fly landet en längre period med Maja. En ganska lång trip med jobb och massa resande. Låter inte helt fel!

Så är det fortfarande någon som fortfarande undrar varför jag tror att detta kommer bli ett bra år?
Nog för att det kommer hända en massa mer utöver det som står här ovan, självklart. Och allt kan väl inte vara bra, men det som är bra kommer väga över. Det är jag säker på!

mitt 2010 i bild

Januari

Spenderade tid i Crowland med att lära känna Elin


Februari

Hängde med Elin i London


Mars

Flertalet galna utgångar i Peterborough

Ap
ril

Syrran och Melissa kom och hälsade på i London. Blev även en resa till Irland med Elin


Maj

Var hemma en sväng och trampade på en huggorm, lekte med Linda och hälsade Linnea välkommen hem från Nya zeeland!


Juni

Sköna sommardagar spenderades med dessa brudar.
Elin åkte hem och istället kom Lisa och förgyllde mina dagar.
Hann även vara hemma en sväng och hälsa på alla studenter!


Juli

Började räkna ner dagarna i England. Spenderade en massa tid med Lisa.
Åkte till London Zoo, och började faktiskt lära mig hur min kamera fungerar...

Augusti

Flyttade hem till Sverige igen och träffade världens bästa tjejor. Lärde även känna Maja Bajan!
Vi hade kräftskiva hemma, Linda kom upp och hälsade på
och det var allmänt livat.

September

Matilda fyllde 20 och det var en rad trevligt utgångar under september. Började även med innebandyn igen. Åkte på resa till Korsika med Linda!

Oktober

Åkte upp med familjen till Transtrand.
Tove fyllde 20 och det var en allmänt trevlig månad!


November

Jag fyllde 20 så drog ihop maskeradfest i Linghed med bästa brudarna (60ÅRS FEEEST). Sjukligt roligt!

December

Sista tagna bilden på mig 2010, tagen på nyårsafton av Maja.
Kan mycket väl tillhöra de fulaste bilderna också, haha.
Men hade ett sjukt bra avslut på året och känner att 2011 kommer bli toppen :)

 

Detta är bara 2010 i grova drag. Hände så sjukt mycket grejer, både bra och dåliga.
Men jag är nöjd ska ni veta, riktigt nöjd!


The meaning

Jag vet att jag har varit urusel på sistone.
Men min blogg, mina regler. That's it.

Det har hänt en massa på sistone, inte minst nyår tex.
Saken är bara den att jag inte orkar ta det nu. Jag har så mycket annat på gång.
Men jag ska försöka göra en årsresumé över 2010. Men det tar jag imorgon.

Godnatt

RSS 2.0