'Cause you've got me started

Igår blev det trevlig födelsedags middag hemma hos Matilda då jag och Tove firade hennes 20 årsdag :)
Det bjöds på advokado och skagenröra, smördegsinbakad fläskfilé med klyftpotatis och trattkantarellsås (och bea för mig!) och till efterätt blev det en sån där tråta jag aldrig kommer ihåg namnet på. Det börjar på B....och brukar gå att köpa som bakelse. Fattar ni vad jag menar? Nej...trodde väl inte det. Matilda får säga sen vad det heter. Haha.

Och just det, ungefär 15 minuter innan vi skulle åka till Matilda fick jag veta att dom bestämt att det skulle bli utgång. Så jag fick packa väskan och slänga på mig kläder, fort som attan. Turligt nog var håret klart iaf, eftersom jag tidigare under dagen gått på fotopromenix med Malin. Bilder kommer sen!

Så, det blev en utgång på Etage. Igen. Faktiskt så var det mycket folk för att vara en onsdag! Tove tyckte musiken sög, men jag och Matilda tyckte den var okej. En rätt trevlig utekväll helt enkelt.

Tack tjejor!

Nu ska jag packa ihop mina grejer fort som tusan och slänga i mig något att äta. Blir att dra upp till Transtrand om ett par timmar. Tjohej!

I've got a plan

Imorgon fyller ingen mindre än Matilda Allard 20år.
Detta firas med god mat och eventuell utgång imorgon kväll.
Jag tycker att det låter redigt trevligt må jag säga.

På torsdag åker jag till Sälen för fjällvandring.
Jag har inte helt lagt friskvårdandet bakom mig, det är en bedrift.
Kommer hem igen på söndag, har då tyvärr missat en massa innebandy och en utgång på lördagen.

Meen, det tänkte jag att man kan ta igen nästa helg då det faktiskt är seriepremiär. (lagfest, hallå?)
Jag är faktiskt fundersam på vad jag kommer att få spela för något?

Nu tänkte jag faktiskt röra på fläsket och gå och lägga mig.
Och nåde den som väcker mig imorgon, även om det skulle vara en jobbtant.
Förresten har jag en bra idé, men den tänker jag inte ta upp här.
Jag tänkte mer skratta åt den tillsammans med mina vänner imorgon, sen ser vi hur det går.

Godnatt!


Hang with me

Kom precis hem efter att ha tränat i Templet.
Denna gången var jag målvakt igen. Det var skoj :)
Men helvetes jävlar vilka blåmärken jag kommer ha efter bollarna imorgon. Men ack, det är det värt.

Sitter nu och käkar lite nudlar och tänkte glo lite på tv. Livet är gött. Häj.

Say whaaaaat?

Hör och häpna allesammans!


Christina Norberg kan vara hurtig när hon vill. Jo, det är faktiskt sant!
Dock inte när det gäller att dra ut och springa och sån skit, nejnej. Nu syftar vi på hårda grejer som att fixa med tvätten och städa ur pappas gamla jobbarbil på minsta möjliga tid. Jag till och med borstade ur bilen med en liten sop, typ en sån man kan använda på rutorna ibland. Om pappa inte är nöjd efter det kan han faktiskt fara och flyga.

Efter denna bedrift tänkte jag faktiskt dö i soffan igen och äta godis. Men det anser jag mig faktiskt vara värd. Som sagt, träning ikväll.

During all this time

Har knappt sovit något alls i natt utan mest legat vaken och tittat på klockan.
Tänkte nästan gå upp vid 5 och se till att dom inte skulle kunna boka mig för jobb, men jag orkade inte.

3 minuter i 8 ringde självklart telefonen och så frågade någon om jag ville jobba (jag hatar när jag känner sånt där på mig och inte gör något åt det), tyvärr så kunde jag inte det eftersom bussen gick i samma minut som dom ringde. Inte lätt när man inte tagit körkortet än, fan. Så jag gick upp klockan 8 och gick och la mig i soffan och sov tills pappa kom klampande in genom dörren med sin jobbarkompis vid halv 11. Vi satt då tillsammans och tittade på lilla sjöjungfrun. Haha.

Nu är det nog mer dags att göra något nyttigt. Som att klä på sig.

Time's running by

Ibland får jag stor lust att bara bita någon i näsan. Men det är väl helt normalt? Eller?

Äsch, jag är så trött. Jag är så trött på alla jälva människor som tar andra människor för givet och behandlar dom som skit. Det är dom jag har lust att bita i näsan. Hårt, så att det gärna blir ärr. Rätt åt er era jälvar!

Nu...ska jag sova. Godnatt!


Fast Car

Har varit ute och kört i lite mer än en timme nu på kvällningen runt om i Enviken och Klockarnäs. Gick faktiskt rätt bra! Haha. Träffade på lite folk som vi kände igen i Klockarnäs som jag och pappa stannade och pratade med, trevligt.

Annars har inte många knop gjorts denna kväll. Glott lite på Idol och ätit lite godis i princip.
Lika bra det eftersom man ska på träning imorgon ;) haha

Bjuder på halvtaskiga cambilder eftersom jag inte har bättre saker för mig.

Gult är väl fint? Ellor?



She's so lovely

Har spenderat halva dagen inne i stan med bästa Tove Hämberg.
Har snackat en massa, ätit en massa, handlat lite granna, ätit lite till och sedan snackat ännu mer.
Det var väldigt behövligt! Blev en hel del skratt också, haha. Precis så det ska vara helt enkelt.

Why me?

Hur lyckas jag få alla weirdos efter mig?
Galet galet galet galet

Förresten, jag och Jossan tycker vi kör på lagfest efter premiärmatchen!
Om det nu var nån som ville veta liksom.

Picture this

Bilder snodda från Tove, som vanligt ;)


Snygging Tove med okrossade fingrar

Kan vara bland de snyggaste bilder som finns på mig och Matilda. Jag kommer inte ens ihåg när den togs? Haha

Therese, Sanne och Allardskan :)

Vi är iof rätt snygga här med....

Detta lär göras om snarast! (utan klämda fingrar) Så sikken tur att Allardis fyller 20 på onsdag ;) Middag it is!

Here we go again

Man lär sig något nytt varje dag vare ja. Haha

Har nu setat i soffan hela dagen och tänkt gå och duscha. Jag har tyvärr inte kommit så långt.
Men ena syrran tycker iaf att jag är snygg i håret idag, så det var väl bra. Den andra var mer kritisk. Jag kan tyvärr inte uttala mig om saken, jag har inte sett mig själv i en spegel än. Men, den tiden kommer säkert tids nog. Med lite tur så hinner jag duscha innan det är dags för middag!

Man är (läs JAG är) lite smått bortskämd när jag bor hemma. Jag tänker inte klaga.

Finding Nemo

Har haft en helt galen helg.
Utgång på fredagen där det bjöds på trevliga människor, mintuu och efterfest!
Pizza och dödläge intogs under lördagen med massa film på kvällen.
Idag tänkte jag inte göra så många knop heller utan tänkte mest ta och kolla in idol repriserna, det är fint.


Robert, du får hämta dina mjukisbyxor själv. Eller nått sånt... haha

I don't want a one minute man

Har lite smått träningsvärk i musculus gluteus maximus. Ni som inte vet vad det är får skylla er själva. Är inte mitt problem över huvudtaget.

Fick sms av Therese rut 10 tiden så då var det väl dags att gå upp. Har nu peppat lite för att åka till stan om nån timme! Försöker även övertala Tove om att hon JÄTTE gärna vill gå ut ikväll, det går sådär. Helt omöjlig är hon åtminstone inte, det bådar gott för senare idag.

Nej, nu ska jag uträtta lite nytta när det gäller mig själv. Dvs försöka göra ngt åt risbusken jag har på huvudet samt borsta tänderna. Då har jag åtminstone kommit en bit på vägen, haha.


Senaste utgången med Tove!


Teenage crime

Körde hårt på träningen ikväll och har nu träningsvärk på rumpmusklerna.
Fy fasen. Får hoppas det går att shaka imorgon i alla fall! Haha.

Vi var bara sex pers där idag, lite segt kanske. Men gick bra då vi lånade in några från herrlaget - tack för hjälpen!
Fick sedan skjuts hem med Jossan, Emma och Salle. Det var redigt fint det.

Tänkte strax gå och lägga mig och tagga inför imorgon. Är pepp som tusan!!! wohoo :D

Turn the volume up

Jag är så trött att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Vad nu detta kan bero på vet jag inte riktigt.
Kan då inte bero på sömnbrist iaf. Sov ca 11 timmar.

Har iaf tvingat mig själv till att dammsuga hela huset, hänga tvätt, tvätta och sedan fixa med diskmaskinen. Så HELT värdelös har jag inte varit åtminstone. Även om jag faktiskt tof mig tid att kolla på "Kungarna av Tylösand" på kanal5-webbtv. Haha, vilket jälva program. Jag hade säkert vart som hon Erika om jag var med i det programmet. En person alla stör sig på för att hon är grinig och kommer med spydiga kommentarer heeela tiden.

Nu menar inte jag att jag alltid är grinig och kommer med spydiga kommentarer (iaf så länge jag inte är själv, haha). Tvärt om, men ändå så tror jag att jag minsann hade blivit så i ett sånt dårhus. Jag klandrar henne inte.

Snart dags att trycka i sig lite pannkakor innan man drar iväg till Enviken för lite träning!


Göteborg 09


You can turn it up

Drog ut och övningskörde precis efter att ha ätit kycklinggryta och bulgur, vilket var grymt gott!

Körningen gick sådär. Jag förstår inte hur jag kan vara så galet dålig med kopplingen. Haha.
Klarade mig från motorstopp under hela vägen iaf, så jag får vara glad för det ;)
Ska försöka köra på som tusan nu, så blir det till att övningsköra åtminstone till Mora när det är dags för att åka till Transtrand. Det känns fint.

Utöver det gick det sådär med städningen idag. Fick det mesta klart på rummet i alla fall, så nu är det bara dammsugningen kvar där.... + i resten av huset. Nästan så jag hoppas på att jag måste jobba imorgon.

Träning imorgon också! Bara att tagga till det, wohoo!

When you do it once again


Har gått in i ett slags städ-mode, vilket gör att man är ungefär såhär snygg.
Det vill säga inte snygg alls. Men det var väl skit desamma. Är trött som en gnu och orkar egentligen ingenting. Men det är bara att kämpa på. Dags för att börja damma!

Sedan blir det nog till att övningsköra ikväll. Nu jävlar!

They fly so high

Fick sova ut idag. Redigt skönt måste jag säga!
Inge jobb idag alltså. Men det blir till att röja upp på rummet och kanske i resten av huset om det hinns med (mitt rum har SÅ mycket grejer).

Igår försökte jag reda ut lite saker, men jag vette tusan om jag blev nå klokare av det hela. Åtminstone har jag fått sagt hur jag ser det, så lite bättre känns det iaf.

Nej, nu är det dags att äta bamsingfrukost vilket jag lovade igår

såååå, over and out/

I've got something on my mind

Har vart och jobbat idag igen. Skönt att veta att man kommer få lite pegnar sen iaf.
Sedan vet jag inte hur det blir imorgon dock. Skulle ha tränat ikväll också, men är lite knas i halsen så jag lät bli. Mest så jag vet att jag kommer vara frisk till nästa träning, och helgen.

Är så pepp på fredag så det finns inte!


Typ såhär pepp....
Fast utan att vara blond. Och utan att ha tandställning, vilket jag faktiskt hade då bilden togs.


Cry when you get older

Hold up a second, now I got something on my dirty mind
I start out with good intentions but mess it up like all the time
I try to keep up appearance but always end up way out of line
I need some kind of miracle, 'cause I lost all my faith in science
So I put my faith in me

She said:
There just must be more to life than this
He said:
Careful, 'cause you might just get your wish



galet vad tiden går fort, eller hur?

I can't sleep

Sitter och halvglor på Valvakan. Är inte det mest intressanta jag gjort men känns ändå som att det kanske kan vara värt det i slutändan. Just nu tycker jag att SD har lite väl mycket mandatplatser för att det ska kännas okej. Menmen, jag kan inte göra något åt saken.

Funderar på om jag kanske borde gå och lägga mig istället i fall jag mot förmodan skulle bli väckt imorgon bitti av att jag ska in och jobba (får veta genom sms). Eller så kör vi på att ligga hemma och glo imorgon också. Vi får med andra ord se hur det går.

We'll take this city

Min släkt gillar idén med att jag vill jobba utomlands. Dom kommer med tips på vad man kan göra, vilka kontakter dom har som man kan prata med om man inte får det jobb man vill, ger mig tips på andra jobb osv. Det hela är riktigt kul.

Fick senast tips om att man faktiskt kan jobba på karibien kryssnings fartyg. Jag kan faktiskt säga att jag blev rätt sugen. Så kanske det är något jag testar på i framtiden om jag nu inte får höra ngt från Langley?

Eller om saker och ting inte går som jag vill i Norge (iof har några i min släkt finfina kontakter där med, men ändå). Det är galet vad mycket rätt kontakter kan göra! Är tack vare det jag har fått vikariejobb. Hade säkert kunnat få det ändå, men nu gick det så mycket lättare.

Åååh, jag vill bara komma iväg. Det hade vart såå skönt. Ändå vet jag att jag skulle sakna vännerna...och innebandyn som man äntligen kommit igång med, ofantligt. Men, det känns som man kanske lär göra vissa uppoffringar om man vill uppleva lite saker på andra breddgrader under en tid.


Stina gillar utlandet säger denna bilden


Some people want it all

Igår var det alltså träningsmatch mot strömsbro.
Tyvärr förlorade vi, men så mycket gjorde det inte. Var kul att iaf spela lite :)
Stod i mål för första gången någonsin. Kan säga att det behövs mer träning! haha

Kvällen spenderades hemma hos Bella med en massa mat, filmtittande osv. Gött!

Idag är det dags för röstning. Eftersom jag egentligen skulle ha spelat match i Valbo idag (den blev inställd) så röstade jag redan i torsdags. Skönt att redan ha det gjort!

Utöver det känner jag mig av någon anledning bitter idag. Det har nästan blivit som mitt nya "jag". Är fan bitter hela tiden. Varför vet jag inte. Vill komma bort från den här hålan. Är så trött på alla människor (självklart inte alla, men många)...

Jaja, får hoppas att går som man vill i slutändan.

She moves in her own way


Imorgon är det dags för träningsmatch. Jag är peppad till tusen! Ska antagligen få stå i mål under halva matchen :) AS KUL! Jag är galet laddad.

EIF - Strömsbo IF imorgon i Enviken alltså. Matchstart vid...1? tror jag. haha
Hoppas på fin vinst.


Ulla Norberg

Idag så var det en tung morgon då hela släkten samlades för att ta förval av älskade lilla farmor.

Det var så himla fint på begravningen. Och prästen berättade så passande om farmor så det var helt galet. Fast det brast redan i början av mässan då Per och Jonas sjöng. Herregud.... ah, det var tungt.

Men skönt nog har man en så stor och härlig släkt så det gick fint efteråt när vi samlades och fikade och sedan åkte till Hyttstugan och skulle käka mat. Åh lilla farfar, han har tur att han har en så stor familj iaf.

Vädret var inte direkt till en fördel idag heller. Men jag måste säga att allt var väldigt fint ändå. Första begravningen jag gått på....någonsin.

Annars kan jag nämna att min farmor var en väldigt speciell person. På det sätt att hon alltid tänkte på andra och alltid var otroligt osjälvisk, alltid hade glimten i ögat och en gnutta humor i allt hon sade. Hon hade en livshistoria utan dess like som en annan endast kan drömma om. Upplevelser som tagna ur en bok, hon var en dam med riktig livserfarenhet och stor familj. Hon fick med andra ord ett väldigt rikt liv. Hon kommer för alltid att finnas i våra hjärtan <3

'Cause you ain't

Körde på att vara målvakt på träningen idag. Helt impulsartat. Men det var faktiskt grymt skoj! Och jag överraskade mig själv genom att vara helt okej. Gött!

Blir sängen inom kort.

Begravning för älskade farmor imorgon <3


älskade farmor, vila i frid <3


ognaodsnfowvnbcoufbaoied

Idag är en sån dag då jag är arg på allt.

Mensvärk har jag också. Fy fan.

Har setat på möte/utbildning hos vikarieförmedlingen idag. Fick då reda på att endast 2 av mina 5 arbetsdagar har registrerats...och jag fick inte veta vilken jävel det var jag skulle ringa för att få de andra dagarna registrerade också.

Jag hade tidigare hört mig för om man behövde ha utdraget ur belastningsregistret kvar i kuvertet eller om man kunde öppna det och hade fått höra att det inte spelade någon roll. Väl där skrek hon i princip rakt ut att så kunde man inte ha det utan man måste ha det kvar i osprättat kuvert. Vilket ledde till att mer än halva gruppen nu kommer få lov att söka nya sådana papper (förutom en tjej som jobbat som vikarie i 8 år redan)....vilket nu visar sig kosta pengar. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Sen visade det sig även att jag inte får stå med som vikarie för skolorna än heller, för det är tydligen inte inringt än. Trots att chefen över just skolorna har pratat med mig personligen samt ring till mig om jobb? Jag blir så matt. Så nu lär jag försöka få tag i hennes nummer på något sätt så att det där kan lösa sig för just nu är jag bara frustrerad.

Just det, jag förtidsröstade också. Ska ju tydligen lira innebandy på söndag så då fick man väl ta tag i saken i förväg. Så nu är man iaf lite vuxnare än innan....typ.

Nu ska jag gå och vara lite mer bitter innan man drar till Templet för lite träning. Trots benhinneinflammation. Den ni!

Ljusblåa dagar

Idol, så jävla kul!
HAHAHAHA

This city falls asleep as we speak

Du vet att staden du bor i är liten när du hittar två ex som inte har något att göra med varandra på samma foto (sittande leende brevid varandra) på facebook.

Usch, fy fasen. Jag mår nästan fysiskt illa. Hur gick det där till?

Nej, får ta mig samman och ladda upp för morgondagen då det är dags för möte på vikarieförmedlingen samt träningsmatch mot Storvik i Templet!

Jag har cravings efter hamburgare idag. Weird. En cheeseburgare skulle sitta såååå fint!

Where're you headin'?


Jag vill bara hitta den röda tråden här i livet.


Don't Fucking Tell Me What To Do

Härligt väder det var idag då - inte.

Lika bra att bara ligga i soffan och inte göra nånting. Tills det är dags för träning ikväll vill säga.

Har ingen som helst lust att vara hemma och inte gör nånting egentligen. Men har inte så mycket annat till val. Väntar fortfarande på att få en ny tid av vikarieförmedlingen så att jag kan få allt klart så jag kan börja jobba nångång.

Vet iaf att man kan få komma iväg till Transtrand om ett par veckor om jag vill över en helg. Men vi får se.


Flygbild över Alperna, på väg till Korsika



None of Dem

Har skickat in en ansökan till Langley idag, så får se om dom hör av sig eller inte.
Skulle iaf vara otroligt kul om man blev kallad till intervju.

Har även snackat med Lisa idag, skönt att höra från dig vännen! Hoppas allt löser sig efter ikväll.

All framtidsplaner hopar sig och jag har inte en blekaste om hur det blir ännu. Allt beror på vad man får för svar från Langley, om vad andra människor bestämmer sig för, och vad jag i slutändan vill. Vi får helt enkelt se hur det blir.

Himlen

"Åt helvete med Himlen, jag har inget att betala med.
Nu vill jag bara ha någonstans flyga, bort från er.
Åt helvete med Himlen om dom inte släpper in mig.
Jag höll stadigt men jag tappade taget och det var långt ner"

Lorentz & M. Sakarias med Parken

Get me out of here

Kom hem från en veckas semester på Korsika igår.
Ville verkligen inte åka hem, allt var så lugnt och skönt där borta. As trevliga människor man kunde umgås med också. Känns lite som jag levt i en bubbla. Jag vill helst inte att bubblan ska spricka heller...för det betyder att jag måste ta tag i allt igen. Jag vet verkligen inte vad jag vill göra. Det är svårt...

Kan inte livet bara vara en evig semester?


Living the dream

Sitter hemma hos Linda för tillfället och väntar på att vi ska åka vidare mot Arlanda. Planet går imogon bitti så det blir att spendera natten där! Har haft ett par fina dagar här i linköping måste jag säga. Men nu är det dags för nya äventyr med linda fast på korsika! Ska bli så fint.
hare gött så länge!

RSS 2.0